RSS

Husvagnsförberedelser

19 Maj

husvagn_vintern

Vi har haft vår husvagn ”uppallad” för vintern ända till idag då vi äntligen körde ner den och ställde i ordning den på vägen där vi hade den stående förra året. Vi ska nämligen ut på premiärtur till Läppe camping i helgen. Det är en husvagnsträff där med anledning av Husvagnsforums 5-års jubileum. Det kommer att komma ca 30 ekipage på träffen. Det ska bli jättekul att få komma ut och leva campinglivet igen efter vinteruppehållet och samtidigt få träffa en massa goa människor! Några träffade vi i höstas då vi åkte till Elmia och den stora husvagnsmässan, men många nya bekantskaper kommer vi oxå att få.

Jag har börjat skriva en lista på vad som ska med. Det är en del som på nytt ska packas in i vagnen som sängkläder, täcken och kuddar, men även typiska torrvaror som brukar få finnas kvar i vagnen under sommaren.

I morgon efter jobbet blir det packning för fulla muggar, men vi måste också åka och fylla på förråden med mat som ska få följa med… Sedan, tidigt på torsdag morgon efter att vi ätit frukost och gjort i ordning oss kopplar vi på vagnen och far iväg. Som vi läääängtar! 🙂

 
6 kommentarer

Publicerat av på 19 maj, 2009 i Husvagn

 

6 svar till “Husvagnsförberedelser

  1. Carina

    20 maj, 2009 at 04:29

    Vi har varit där en gång upptöckte vi i vår husvagnsdagbok och där stod med feta bokstäver MYGGIGT!!!
    Så myggmedel kan vara bra att ha md sig 🙂

     
    • Åse

      20 maj, 2009 at 09:22

      Check – ligger alltid en flaska i vagnen (tror jag)… men vi får hoppas att myggen inte kommit igång ännu istället. 🙂

      Ses snart Carina – jag väcker er om ni sover då vi kommer. *haha*

       
  2. jezza

    20 maj, 2009 at 08:38

    Åh vad mysigt att husvagns-perioden dragit igång!!
    Svärföräldrarna ställde upp vagnen i Blekinge för några helger sen och jag LÄNGTAR dit!!!

    Hoppas ni får en underbar o trevlig helg!

    KRAM

     
  3. blenda

    20 maj, 2009 at 09:50

    Carinas mygg och Aftonbladets regn skickar vi till Häcklefjäll.

    Ses imorgon!

     
  4. Jessica Holmström

    20 maj, 2009 at 10:21

    Åh vad mysigt, vad jag blir avundsjuk. Vi har inte varit iväg med vår husvagn än, det blir nog först vid midsommar tyvärr……

     
  5. Camilla

    20 maj, 2009 at 15:38

    Mina föräldrar har haft husvagn ända sen jag var liten. Men tyvärr är det sällan som vi har möjlighet att åka iväg med den nuförtiden. Senast var väl sommaren 2006. Jag gillar att campa med husvagn! Maken blir mest nervös över allt som ska ställas i ordning innan man äntligen kan åka iväg. Han tycker att jag brukar packa husvagnen lika många dagar som vi sen är på semester. 😉 För att inte tala om allt uppackande och städande sen då man kommer hem igen. Men annars gillar han nog också husvagnslivet. 🙂

    Ha det så härligt på er premiärtur!

     

Lämna en kommentar