RSS

Laglig

02 Jun

20110602-155217.jpg
Nu har jag blivit laglig!

För någon månad sedan blev jag stoppad av polisen för en nykterhets- och körkortskontroll. Eftersom jag har inskrivet i mitt körkort att jag måste har rattknopp när jag kör så påpekade farbror polisen att körning utan knopp egentligen är lika med olovlig körning och därmed dagsböter…

Den knopp jag haft tidigare har varit så krånglig, dels att sätta dit men även att ta bort. Dessutom gjorde den jätte-, jättefula märken i ratten. Hur som, det slutade med att jag inte använde den. När maken kör bilen får han inte ha knoppen. Det blir böter för honom då… Ja ni förstår problematiken va?

20110602-160320.jpg
Den rattknopp, eller rattspinnare som de oxå kallas, jag köpt nu har ett snabbfäste så det är jätteenkelt att sätta dit och ta av själva knoppen. Det kommer bli toppen tror jag!

Jag är av den åsikten att jag inte tycker jag behöver någon knopp egentligen, men det är väl bäst att ha en sån på så polisen blir nöjd. Nästa polis som stoppar mig kanske inte är lika snäll och låter mig åka vidare utan böter…

 
7 kommentarer

Publicerat av på 2 juni, 2011 i Allmänt

 

Etiketter: ,

7 svar till “Laglig

  1. Carina

    2 juni, 2011 at 17:47

    Tror absolut att jag fattar problematiken, ja dessa lagar blir man ju galen på!

    Strängnäs vill jag åka fler ggr till, vilken idyll!
    Vi promenerade i krokarna runt kyrkan på kvällen, superfint verkligen!

    Det går fler tåg Åse, kram Carina

     
  2. emilia rosgardt

    11 september, 2011 at 17:07

    Hej Åse!
    Jag är i behov av en rattknopp/rattspinnare som är avtagbar på ett lätt sätt då det står som villkor i mitt körkort att jag ska ha det men inte i min pojkväns.
    Men letar och letar på internet efter det men lyckas inte hitta nån, bara såna som sitter där ordentligt.
    Så undrar om du skulle vilja tipsa om vart du köpte din:)
    Mvh Emilia

     
    • Åse

      11 september, 2011 at 18:00

      Hej Emilia!
      Jag har mailat dig med lite uppgifter.

       
  3. alex

    3 november, 2011 at 10:09

    Hej jag undrar var du har köpt knoppen då jag skulle behöva en som är lätt att flytta/sätta på o ta av i mitt arbete har också den begränsningen i mitt körkort

     
    • Åse

      7 november, 2011 at 20:53

      Till alla som undrar över vart jag köpt min rattknopp kan jag meddela att jag köpte den från Autoadapt (http://www.autoadapt.se/)

      Lycka till!

       
  4. Claes Nydahl

    5 april, 2013 at 16:10

    Tack för rattspinnartipset, Ase! Som jag letat efter exakt den modell du haft turen att hitta! Har precis beställ en hos Autoadapt. Trevlig vår!

     
  5. P L

    23 juni, 2017 at 12:15

    Skulle jättegärna vilja veta vart du köpt den, eller tips på andra med snabbfäste eftersom jag byter fordon flera gånger per dag 🙂

     

Lämna en kommentar