RSS

Bromsbett

09 Aug

I förmiddags då jag i godan ro stod och hängde tvätt kom en vidrig liten broms och bet mig på undersidan/baksidan av överarmen. Aj f-n vad ont det gjorde!! Det sved som sjutton och nu, 12h senare har jag fortfarande jordens rodnad och svullnad. Bilden här nedan togs vid 19-tiden ikväll. Behöver jag berätta att jag är lite överkänslig för bromsar och såklart även getingar? Jag fasar faktiskt för den tid som nu kommer med ilskna getingar så här i slutet av sommaren.

bromsbett

 
5 kommentarer

Publicerat av på 9 augusti, 2009 i Allmänt

 

5 svar till “Bromsbett

  1. Carina

    10 augusti, 2009 at 04:20

    Men jäklar så du reagerar, kanske inte är så konstigt med tanke på att bromsskruttarna
    tar ett helt stycke kött när de biter, grrrrr!!

     
  2. jezza

    10 augusti, 2009 at 08:30

    Jösses vilken svullnad!
    Det gör jäkligt ont när bromsarna biter, jag klämde en sådär på underarmen i början av sommaren så den hann bita ett par ggr innan jag fick bort den.
    ONT som fasen men jag reagerade inte alls som du *hua*

    Tack och lov verkar det ju inte vara så mycket getingar i år, vi får hoppas de håller sig undan även nu i slutet på sommaren.

    Kram på dig!

     
  3. valerina

    10 augusti, 2009 at 10:36

    Aj 😦

     
  4. Ingrid

    10 augusti, 2009 at 21:11

    Det är den stora nackdelen med sommaren – alla eländiga bitande insekter! Så där har jag sett ut efter getingstick, inte bromsbett (tack och lov). Om du inte redan har provat, så skulle jag rekommendera lite kortisonsalva på svullnaden!

     
  5. Monica

    11 augusti, 2009 at 09:46

    Hua så det ser ut, usch. Här är det 6 åriga sonen som reagerar både på myggbett och andra insektsbett, han svullnar uppp och får en rodnad som sitter i ett par dagar.

    Jag råkade dock ut för en massa myggor en kväll, så mina ben såg hemska ut i flera dagar efteråt.

     

Kommentera

 
