RSS

P!NK

23 Feb

PinkJag och Ticnet’s hemsida går inte ihop riktigt… 🙂

I morse var det biljettsläpp till P!NKs konsert på Hovet i november. Jag satt beredd och bokade två biljetter direkt klockan 09:00.

Jag kom in på en gång, det var ingen kö alls. Jag valde vilken sektion vi ville sitta i och fyllde i antalet biljetter. Det stod att det endast var direktbetalning vid detta abonnemang, vilket var helt okej för mig och klickade i att jag ville hämta biljetterna hos ett ATG-ombud…

Men se då går det inte att betala med kort av någon anledning. Jag blev lite nervös då faktiskt… Jag har ju varken ett konto hos SEB, Swedbank eller Handelsbanken som fanns som alternativ. Med rädsla att mista våra biljetter väljer att backa ett steg och valde att hämta biljetterna hos Ticnet-ombud istället… Denna gången gick det bättre. 🙂

Jag fyllde i mina kortuppgifter och klickade på ”betala” eller vad det nu står på knappen.

Då kommer nästa ”hinder”!

Numera har vår bank gått ett steg längre vad gäller betalningar via internet.

Säkra kortbetalningar på Internet
När du betalar med kort utgivna av Länsförsäkringar Bank, på internetsidor som är anslutna till säkerhetslösningarna ”Verified by Visa” eller ”MasterCard SecureCode”, ökar tryggheten för dig som konsument. När du gör en kortbetalning hos en sådan internetbutik, kommer en separat webbsida från Länsförsäkringar Bank upp. Här möts du av din personliga hälsningsfras – som du registrerar nedan – och du anger ditt personliga lösenord – som du också registrerar här nedan – för att kortbetalningen ska genomföras. Den här extra säkerhetsåtgärden bekräftar att det är just du och ingen annan som genomför betalningen och att det är korrekt butik du betalar till.

Nu var det dags för mig att ange mitt säkra lösenord så jag skulle få dessa konsertbiljetter…

Men tror ni jag kom ihåg lösenordet då?

Nepp!

*suck*

Men se då fanns det en länk på denna sida där det stod typ ”Logga in och ändra ditt lösenord” vilket jag såklart gjorde.

Men då verkar det som att de har någon form av fördröjning på hur lång tid det tar för lösenordsbytet att slå igen så hur jag än gjorde så gick det inte att slutföra betalningen och våra Pinkbiljetter försvann eftersom man bara har fem minuter på sig att göra klart beställningen innan biljetterna går tillbaka…

*suck*

Jag hade ju bokningsnumret i alla fall och så ringde jag snabbt som attan till Ticnet istället och via telefonen kunde jag boka två biljetter istället. *pust*

Jag undrar när jag ska lära mig hur det funkar att beställa biljetter egentligen. *haha*

 
2 kommentarer

Publicerat av på 23 februari, 2009 i Musik

 

Etiketter: , ,

2 svar till “P!NK

  1. Nathalie

    5 november, 2009 at 08:08

    Är du med på facebook och ska på P!NK i globen nu på tisdag? Jag är riktigt taggad och vill samla folk i min nya facebookgrupp för oss som ska dit.
    Det kommer att bli en grym upplevelse!

     
    • Åse

      5 november, 2009 at 08:33

      Jag kommer tyvärr inte gå på konserten. Vi fick förhinder och har därför sålt biljetterna… Hoppas ni får en bra konsert!

       

Lämna en kommentar