RSS

Nya löparskor

03 Jun

Idag var det dags för mig att köpa nya löparskor!

Jag hade sedan tidigare bestämt mig för att låta prova ut vilken typ av skor jag behöver. Jag tänkte först att jag skulle köpa skorna på Löplabbet, men nu har jag inom snar framtid, ingen resa till Stockholm inplanerad, varför ett besök hos Intersport ”fick duga” istället. 🙂

De skor jag har idag är sk neutrala och har väl på sitt sätt funkat bra. Men efter att ha fått på mig ett par neutrala skor på och blivit filmad då jag sprang på ett löpband kunde jag, till och med mina novisögon, se att jag pronerar med fötterna då jag springer. Det var väldigt tydligt.

Försäljaren gick och hämtade ett par skor för pronation, men de var inte tillräckligt stabila. Sådär höll det på ett tag. Inte förrän efter 4-5 olika skor hittade vi rätt; ASICS GT 2160 W.

Jag har tänkt att premiärtesta dem i morgon bitti. Jag tror och hoppas det kommer kännas bra!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 juni, 2011 i Hälsa

 

Etiketter:

Kommentera

 
