RSS

Delvist strömlöst

13 Dec

Åh vad jag önskar att kära mannen var hemma nu och inte i Tyskland på jobb… För ca 30 min sen väcktes jag av larmet som pep till för att varna att den inte hade ström någonstans. Sådär kan det låta då någon enhet (vi har trådlöst system) har batteritorsk. Jag studsar stiger naturligtvis upp för att se vad som händer. Dessvärre blinkar typ alla lampor som finns på larmenheten… Jag tänder lampan i trappan för att se bättre, men det hjälpte föga, jag behövde mer ljus. När jag då försökte tända i hallen funkade inte det. Generellt strömavbrott var det ju inte eftersom det fanns ström på övervåningen. Efter att ha konsulterat proppskåpsschemat vi har konstaterar jag att det är typ 4-5 proppar som gått. Det är bara det att propparna ser hela ut så då är det nog proppen på en fas som gått och dem propparna sitter ute på garageväggen i ett skåp… Gissa vad jag gjorde? Jag kröp ner i varma, sköna sängen och tyckte synd om mig istället! Snart ska jag klä på mig och gå ut i kylan och mörkret, ska bara ligga här en stund och tycka synd om mig lite och samtidigt önska att vi skulle ha ett sånt där modernt propplöst proppskåp… Om larmet fortsätter att varna för strömtorsk? Nä självklart inte, den skulle bara väcka mig för tidigt. :-/

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 december, 2011 i Allmänt, Mobilbloggat

 

Kommentera

 
