RSS

Finns tandfén på riktigt eller?

02 Dec

Igår beklagade Alfred sig för att hans tand bredvid framtanden var jättelös, men jag fick inte titta på den och ännu mindre känna på den. I morse fortsatte klagandet, men nu fick jag åtminstone titta litegrann. Tanden var så lös att det syntes på den då den hängde lite på sniskan.

Grabbarna gick hem från skolan själva idag och när jag kom hem från jobbet så frågade jag Alfred hur det var med tanden. Då berättade han att han hade tappat den. ”Jaha, vad kul!” svarade jag. ”Var är tanden då”? Jag tänkte att den skulle läggas i ett glas för att invända tandfén.
– ”Titta, den är i kylskåpet!”
Eh, jaha tänkte jag, varför har du lagt den där inne? Jodå, visst stämde det. I kylskåpet stod ett glas med vatten. Men vad sjutton nu? I glaset fanns ingen tand men väl en guld-tia!! Alfred sken upp för att tandfén redan hittat hit. Själv var jag mycket förbryllad!! Hur hade tian hamnat i glaset? Tandfén finns ju inte, eller? 🙂 De hade ju bara varit hemma (själva) i lite drygt halvtimme innan jag kom hem. Jag frågade om det var han som lagt i tian, men det hade han såklart inte gjort. Det var ju tandfén som gjort det! Vad tänkte jag på, liksom?! Jag gick då till Melker för att höra med honom om det var han som hade stoppat i tian, men han såg ut som ett stooort frågetecken. Han visste inte ens att Alfred hade tappat en tand. Nähä, vem var det då då? Kan ju knappast vara Melkers kompis L som också var hemma hos oss. Ungefär här klämde Alfred ur sig att han tappade tanden redan i morse och då trillade tioöringen ner hos mig. Det var såklart Micke som hade ordnat med allt redan innan han åkte till jobbet på morgonen… 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 2 december, 2011 i Barnen

 

Etiketter: ,

Ett svar till “Finns tandfén på riktigt eller?

  1. Liselott

    5 december, 2011 at 20:53

    *ler* Även här tappades det en tand häromdagen. Men Ramona var ledsen… hon hade tappat tanden på golvet så den gick i två delar, och nu hittade hon bara den ena delen, den andra var borta. Så tänkt om hon bara få 5kr av tandfén nu?? Stackarn var helt förstörd…. Dessutom kommer inte tandfén till pappa, där hon bor nu, utan hon måste spara tanden och ta med den hit. Tandfén hittar inte ut i skogen där pappa bor… 😉

     

Kommentera

 
