RSS

Stegtävling

07 Nov

På jobbet har vi just klivit in i den tredje veckan (av fyra) i den stegtävling som vi har just nu. Vi är 20 st som är med i tävlingen och vi är indelade i lag om fem personer.

J-klar i min låda vilka tävlingspersoner vi är. 🙂 Folk går och tränar som aldrig förr och det är ju det som var en av anledningarna med tävlingen; att få oss att röra på oss mera. Varje lunch är vi några stycken som går en rask promenad till exempel. Det är riktigt skönt att komma ut och få lite frisk luft och framförallt få upp lite värme i kroppen. Vi har det rätt så kallt på jobbet nämligen…

På stegraknare.se finns dessutom omvandlingstabeller så man kan räkna om vad t ex en timmes spinning motsvarar i steg. Mycket praktiskt. Jag snittar hittills lite drygt 14 500 steg/dag så jag är mer än nöjd. Idag är jag uppe i lite drygt 23 000 steg så idag är en bra stegdag. 😉

Idag har jag, förutom promenaden på lunchen varit på CoreSpinning 85 min på Friskis. Det var andra gången som jag körde det passet. Hon är riktigt grym T (instruktören) och är otroligt duktig på att peppa oss att köra på mera. Förra veckan hade jag träningsvärk i tre dagar efteråt. *haha* Det ska bli intressant att se om jag får lika härlig träningsvärk denna gång…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 november, 2011 i Hälsa, Jobbet

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
