RSS

I’m hooked

30 Sep

Som så många andra så har jag en hel del spel i min iPhone… Dels har jag spel som barnen spelar, typ Angry Birds och Doodle Jump. ”Arga fåglarna” spelade jag enormt mycket på min 3GS som jag hade, men sen jag bytte till 4:an så tappade jag sugen eftersom jag fick börja om alla banorna…

För tillfället spelar jag framförallt fyra spel;

iSlash
Ett ”slash-pussel” där det gäller att akta sig för ninjastjärnor.
Textropolis
Jag blev introducerad för denna app igår och hjälp vad roligt det är. Det gäller att hitta engelska ord ur en given stad (t ex Amsterdam; dame, rest, same osv). Jag skulle dock vilja ha denna app på svenska. Vet ni om det finns någon sådan app?
Solitaire City
Det här är en patiens-app. Det finns otroligt många varianter på spel här. Mina favoriter är Casket och Alternations.
och sist men inte minst så spelar jag (såklart):
Wordfeud
Det är väl knappast någon som har undgått detta otrolig roliga Alfapet/Scrabble-liknande spel. Jag har spelat ett bra tag nu och har för det mesta för många spel igång samtidigt. Som mest har jag haft 14 samtidiga spel… Det är en anings för många om man frågar mig, men vad gör man när kompisarna vill spela. 🙂 Och som de flesta andra svenskarna så klagar jag också på den dåliga, alldeles för tillåtande ordlistan…
 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 september, 2011 i Allmänt

 

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

 
