RSS

Salomon Trail Tour

11 Sep

I dag var det dags att springa Salomon Trail Tour tillsammans med lite goa Friskis-tjejer. Vädret var det bästa; alldeles lagom varmt och utan sol. Man fick välja att springa 5 eller 10 km terränglöpning i Vilstaskogarna. Att springa i terräng är något jag aldrig gjort förr, inte ens som träning…

Enligt pulsklockan var stigningen 86 meter och jag lovar, det var apjobbigt. Här ute i Hällby, där jag normalt springer är det helt flackt och detta lopp var allt annat än flackt. Haha! Stigningen skedde under de första 2 km, sen var det två rätt flacka kilometer innan det vände neråt igen.

Enligt pulsklockan sprang jag mina 5 km på 35:54. En tid jag får vara nöjd med, särskilt med tanke på att jag tog helt slut och gick en hel del mellan den första och andra kilometern… Lägg därtill att min löpträning varit knapp den sista månaden. Den som sprang snabbast på 5 km sprang på strax under 20 minuter och vinnaren för 10 km sprang på 39 minuter typ. Snabbt va?! Fatta hur snabbt de skulle sprungit om det var flack bana. 🙂

Så här såg mitt lopp ut enligt pulsklockan:

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 september, 2011 i Hälsa

 

Etiketter: ,

2 svar till “Salomon Trail Tour

  1. Roberth

    13 september, 2011 at 09:01

    Riktigt roligt att du gillade Salomon Trail Tour. Du måste komma tillbaka och springa nästa år igen.
    Jag själv gillade banan mycket stark men som du skriver så var backen riktigt jobbig.

    Ses nästa år!

     

Kommentera

 
