RSS

Semestern har börjat

11 Jul

20110711-124840.jpg
Nu har äntligen semestern börjat och vad kan då vara bättre än lata dagar på Böda Hamns camping på norra Öland? Det är tredje året i rad som vi bor på denna camping.

Igår hade vi en strålande solig, lagom varm dag. Det enda trista var att det var rätt blåsigt nere på stranden, så badkruka som jag är så hade jag svårt att komma i plurret. Barnen och Micke badade desto mera. När det var dags för lunch gick vi tillbaka de dryga 50-70 metrarna till vagnen och åt lite. Det är fördelen ned denna camping; det är så nära till allt. Vid husvagnarna blåste det ingenting och det var otroligt varmt i förtältet… Efter lunch tog vi en kort sväng på marknaden nere i hamnen innan eftermiddagspasset på stranden började. 🙂

Jag brände mig lite i solen igår, på ett väldigt strategiskt ställe; mittemellan tuttarna. Jag hade smörjt mig ordentligt men missat ett ”ruter-format” ställe. Idag är det redan mycket bättre så att det är mulet idag passar min hud bra. 🙂

Framåt halv nio igår kväll, efter middagen, tog jag och Micke oss ut på en kvällspromenad. Vi har lovat varandra att gå varannan dag och springa varannan dag under semestern. Så i morse höll vi vårt löfte och tog oss en löprunda innan frukost. Jag har slarvat med både mat och motion ett tag nu så nu några oönskade kilon har krupit sig på mig. Jag har tänkt att ha denna semester som startskott för bättre leverne och tänker försöka med konststycket att gå ner i vikt under semestern. Får se hur det går… Mitt mål är att få bort två kilon innan vi åker till Rhodos i slutet av augusti. Det bara ska gå! Så det så!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 juli, 2011 i Hälsa, Husvagn, Mobilbloggat, semester

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
