RSS

Buzzador: Knorr Bag of Taste

04 Jul

Nu har jag fått den äran att buzza Knorr Bag of Taste. I paketet ingick ett antal påsar med Barbeque-kryddning. Dessutom fick jag en påse Paprika och en påse Lemon & Herb. Vad är då detta för något? Jo det är en jättesmart kryddmix och stekpåse i ett. Man använder kryddmixen på kyckling, antingen filéer, klubbor eller till och med en hel kyckling. Det var enkelt att blanda kryddmixen på kycklingen, sen var det bara att fästa ihop stekpåsen och in i ugnen.

20110704-180824.jpg
Igår testade jag dels Barbeque’n och Lemon&Herb på kycklingfiléer. Jag och svägerskan gillade båda smakerna medan barnen föredrog Barbeque’n.

20110704-182423.jpg 20110704-182439.jpg
Jag tyckte det var mycket enkelt att tillaga och det smakade mycket gott. Det enda dåliga med dessa kryddmixar är att både Lemon&Herb och Paprika innehåller ägg. Barnens ena kusin är nämligen allergisk mot bl a ägg så det var tur att vi inte bara testade Lemon&Herb igår. Vi hade nämligen tidigare läst att Barbeque’n var okej för honom och då nästan förutsatt att de andra smakerna var okej även dem.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 juli, 2011 i Allmänt, Buzzador

 

Kommentera

 
