RSS

Som en cykeltjuv

27 Jun

Idag fick jag anlita grannen P för att agera cykeltjuv!

Eftersom maken skulle iväg på motorcykelsemester i förmiddags och jag hade bilen till jobbet, kom vi fram till att enklast vore om de cyklade till dagis och fritids idag. Micke lånade mitt slanglås till Alfred cykel och låste cykeln utanför dagis.

Dessvärre hade han inte lyckat låsa (trycka ihop) låset ordentligt så på något vis hade låset gått i baklås. Det bara gick inte att vrida på den fjärde siffran. Så istället för att Alfred skulle cykla hem fick han sitta bakpå min ”damtralla”. Vad som hade hänt tror jag var att han hade för bråttom när han låste ihop låset.

Väl hemma gick jag direkt över till grannen P för att höra om han hade någon bultsax. Då han inte hade någon frågade vi en annan granne och honom kunde man lita på. 🙂 Ett klipp senare har jag inte längre något cykellås… Så enkelt att klippa upp, bara man klipper på rätt ställe så.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 juni, 2011 i Allmänt

 

Kommentera

 
