RSS

Sista kvällen…

06 Jun

Vilken härlig långledig helg vi har haft! Fantastiskt väder hela tiden och bara en massa avkoppling. *me like*

Jag har hunnit med tre joggingturer dessa dagar. I torsdags knöt jag på mig löparskorna och gav mig av tillsammans med övriga familjen på en löparrunda. Barnen och mannen cyklade medan jag svettades runt Hagby. 🙂 Jag var uppvärmd och klar efter att ha dammsugit halva hemmet innan löpturen så jag fick rätt bra tid; 29,37 min på 4,75 km (6:16 min/km i snitt). Andra passet har jag skrivit om och det gick inget bra alls. Jag tror jag vet varför. Jag åt bara en banan innan passet och det var rätt varmt ute… Jag inbillar mig att det beror på det iaf. 🙂 I morse var jag ute igen och då gick det lite bättre igen; 30:26 och 6:25 min/km i snitt.

Igår spelade Melkers fotbollslag en 7-manna match i träningssyfte mot St Sundby. De spelar fortfarande 5-manna, men i höst ska de gå över till 7-manna. De har börjat träna lite smått och har hunnit spela en 7-manna cup med gott resultat. Igår fick de däremot svårt motstånd. De hängde med gott till 2-2, men sen trillade St Sundbys mål in. Matchen slutade till sist 8-3. Jag hörde dock talas om att det inte är så många 02:or i det laget, utan de har 01:or med samt någon 00:a. Melker är ju lång för sin ålder (ca 153 cm) men även han kändes liten bredvid vissa spelare. 🙂


I förmiddags har Micke skurat rent altanten från en massa jobbig pollen som yrt in och jag rastade snabeldraken i hemmet. Efter lunch åkte vi en kort tur tilll Tuna Park. Mitt mission för dagen var en ny bikini. Det gick sådär kan jag säga. En ny bikini fick jag med mig hem, men det är otroligt urplockat redan. Jag kan inte fatta varför alla har så bråttom att köpa redan innan säsongen startar! Kvar fanns främst stl 36-38 och en och annan stl 40 och 42. Jag hittade ett par svarta bikinitrosor från Panos på Intersport (se bild). Däremot tyckte jag att det skulle vara lite väl trist med även svart topp, så jag köpte en helt annan bikinitopp istället från Rönisch. Det är modellen på bilden men jag har en annan färgställning (svart/vit/orange/rosa-randigt).

Nu är klockan strax 21 på kvällen och jag sitter fortfarande ute på altan i linne och kjol och vill inte gå in. Men tyvärr är det dags för grabbarna att komma i säng. I morgon är det återigen dags för skola och dagis. Vi går in i sista veckan för terminen, sen väntar sommarlov. Alfred går dock på dagis till och med vecka 27 och Melker på fritids till och med vecka 26. Vecka 27 är fritids på hans skola stängt, men har öppet på en helt annan skola ”långt” härifrån. Det känns inte sååå lockande att låta han vara där, så vi får lösa hans ”tillsyn” på annat vis istället. Måndag och tisdag ska han vara hos kusinerna. Sen sa min kompis J, att om de bara är i stan kan han vara hos dem någon/några dagar och så kan säkert mormor ta den eller de dagar som bli kvar. Det ordnar sig.

Nähä, marsch i säng för småpojkar!

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 juni, 2011 i Allmänt, Hälsa

 

Ett svar till “Sista kvällen…

  1. Carina

    7 juni, 2011 at 08:11

    …och för Quinnor runt de 50! Somnade före 21 igår på soffan här hemma 🙂
    Mää, redan urplockat med bikinis, har inte ens hunnit tittat jag!

    Liveit köpte jag hans flygning från när han fyllde 40, denna var från http://www.greatdays.se/Default.aspx
    Tydligen ska de sluta med just denna flygning pga kostnaden! Häftigt om man älskar flyg som Stefan gör, bara en sån sak som att få sköta spakarna själv 🙂

     

Kommentera

 
