RSS

Ny dator

26 Maj

Min nuvarande dator (en Asus) har gjort sitt – i min ägo – åtminstone. För någon månad sedan fick den tuppjuck och blev jättekonstig, seg och allmänt dum så jag tog och blåste rent den och installerade Win7 på den istället. Nu mår den visserligen betydligt bättre, men vissa knappar på tangentbordet (piltangenterna) är tröga så man får trycka lite hårdare på den för att det ska hända något. Med det i bagaget plus att batteriet inte längre funkar så har jag nu tagit beslutet med att köpa en ny dator. De sista dagarna har jag lusläst prisjakt.nu för att hitta efterföljaren åt mig.

Jag vill ha en dator med:
– minst 4 GB RAM-minne
– minst 500 GB hårddisk
– minst 1 GB dedikerat minne åt grafikkortet.

Igår hittade jag ännu en Asus på Expert som då kostade ca 4500 kr. Dessutom har de 10% rabatt denna vecka för att de tydligen ska byta lager. Jag tänkte beställa den redan igår, men beslutade mig för att först åka till Expert här på Tuna Park för att titta på datorn först. Och tur var väl det. För i morse när jag återigen surfade till produktsidan så upptäckte jag att de hade sänkt priset ytterligare 500 kr!!! Så, summa summarum minus 10% plus frakten kostar datorn ”bara” 3660 kr. Andra datorer med samma prestanda som jag tittat på ligger på mellan 5000-7000 kr. Vilket fynd va?!

Efter att ha kollat var paketet befinner sig just nu (via kollinumret) så ser jag att paketet är sorterat i Örebro så har jag otrolig tur så kanske, kanske har jag datorn redan i morgon. *iiiih*

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 maj, 2011 i Allmänt

 

Ett svar till “Ny dator

  1. rony

    20 augusti, 2011 at 07:26

    roligt , sjukt nice blogg

     

Kommentera

 
