RSS

Flyg x 2

15 Apr

Idag var det dags att ta oss tillbaka till USA. Denna gång via Minneapolis (igen) till Detroit. Vädret hade kunnat varit bättre i Edmonton om man så säger för usch vilket snöoväder det hann bli innan vårt flyg skulle gå. Det var tydligen nära att de till och med skulle stänga flygplatsen ett tag. Det var helt vitt i luften, man såg ingenting. Nästan en hel timme försenade (vi satt klara ombord dom tur var) kunde vi äntligen taxa ut, men först ”av-isades” vingar och dylikt.
20110414-221258.jpg

En sak som förvånat mig under denna resa är att det gått så bra för mig genom alla säkerhetskontroller. Det är faktiskt bara på Arlanda (hittills är väl bäst att säga, jag har ju ändå två flygningar kvar) som de har krånglat. I Amsterdam hade de helkroppsscanning och även i Minneapolis (tror jag). Det är så många flygplatser på denna resa att jag blandar ihop allt. 🙂

Hotellet ”Courtyard Marriott” här i Ann Arbor (en stad ca 15 min med bil från Ypsilanti där tryckeriet ligger) är helt klart det bästa på hela resan. Det är verkligen fräscht även om planlösningen med badrum är lite udda. Handfatet är nämligen ute i hallen…

20110414-221313.jpg

20110414-222103.jpg

Ikväll fick vi en rundtur i Ann Arbor. Här ligger Michigan University. Det verkar vara en jättemysig stad. Vi åkte bl a förbi den lilla fotbollsarenan (am fotboll) som allt som oftast är fullsatt vid matcher. Den rymmer ”bara” 115 000 åskådare. Otroligt!

Middag åt vi ikväll på Buffalo Wild Wings Grill & Bar. Vi beställde in 5 olika sorters smaker och det blev tillsammans 50 kycklingvingar/-klubbor. Jag vet en som ska sättas på diet när hon kommer hem. 🙂 Gott var det iaf.

20110414-221330.jpg

 
3 kommentarer

Publicerat av på 15 april, 2011 i Jobbet, Mobilbloggat

 

3 svar till “Flyg x 2

  1. Milla

    15 april, 2011 at 08:25

    Herre-min-dar Åse! Jag som ska vara 3 veckor i USA i sommar och ÄLSKAR kycklingvingar, jag kommer rulla fram sen! Kram Camilla

     
    • Åse

      18 april, 2011 at 13:36

      Jodu Camilla, akta vikten i USA. 🙂 Det finns massor av smarrigt och portionerna är överdrivet stora så det är lätt att man äter för mycket….

       
  2. Ingrid

    22 april, 2011 at 21:03

    Verkar ha varit en intensiv resa. Gissar att du var lite trött när du kom hem? Fina bilder.

     

Kommentera

 
