RSS

Winnipeg

11 Apr

Nu har vi förflyttat oss till Winnipeg i Kanada. Gränspolisen släppte in mig utan problem medan SKL fick gå in till ”Immigration center” för några fler konpletterande frågor. Det är inga problem utan de visade bara vårt ”invitation letter” som vi fått från tryckeriet. Skillnaden var nog att jag sa att jag skulle besöka företaget medan de sa att de skulle göra en revision (audit). Det gäller att välja sina ord. 😉

Dagen började med att jag vaknade kl 4 och var klarvaken och hungrig. Efter frukost tog vi oss en promenad runt i Minneapolis, vi gick ner till Mississippifloden. Den var det fart på, då det var väldigt strömt.

Efter att vi checkat ut tog vi tåget, typ ”tvärbanan”, till Mall of America. Det fanns som väntat otrooooligt mycket affärer men vi hade alldeles för kort om tid… Jag shoppade iaf ett par Puma sneakers till mig för ca 200 kr, t-shirt och shorts till pojkarna samt varsin Lego Star Wars-armbandsklocka till pojkarna. På flygplatsen köpte jag dessutom ett halsband åt mig.

Efter att vi checkat in våra väskor köpte vi oss varsin kaffe på Starbucks. Jag beställde en Caramel Macchiato som var jättegod. Den smakade nästintill likadant som den Tassimo-variant vi har hemma. Mums!

Vi satte ribban högt på denna vistelse då vi åkte en vit lååååång taxi från flygplatsen, eller vad sägs om en limousin! Anledningen var att det var billigare att åka den (35$) isf två bilar som vi annars hade behövt eftersom bilarna var så pass små. 🙂 Det var rätt häftigt ändå; hörnsoffa och mysig belysning o taket och så…

Nu är det hög tid att släcka lampan då klockan hunnit bli nästan halv tolv. I morgon väntar första av fyra dagars revision, så det gäller att vara klar i huvudet då. 😉

20110410-231912.jpg

20110410-232019.jpg

20110410-231935.jpg

20110410-232029.jpg

20110410-231952.jpg

20110410-232039.jpg

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 april, 2011 i Jobbet, Mobilbloggat

 

Ett svar till “Winnipeg

  1. Ulrika

    11 april, 2011 at 07:21

    Åh vad jag längtar tillbaka till USA när jag ser bilderna och läser dina inlägg. Jag och maken planerar att åka till New York och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge. Ha en fortsatt trevlig resa. Kram Ulrika

     

Kommentera

 
