RSS

Framme i Minneapolis, Minnesota

10 Apr

Då är jag framme i USA! Flygresan gick bra, de två säkerhetskontrollerna gick oxå bra. På Arlanda fick jag dock gå in i ”båset” där jag fick ta av mig protesen. Jag var nog där inne i 30 sek kanske = onödigt! I Amsterdam hade de full kroppsscanning och den tokmarkerade protesen, men hon kände bara på armen och så var det bra med det = perfekt!

På flyget lyckades jag slumra en stund, kanske en timme eller så. De visade bara tråkiga filmer så jag läste lite i min bok istället, lyssnade på musik och spelade lite på iPhonen. Vi landade nästan 40 min före utsatt tid och vid gränskontrollen fick man lämna fingeravtryck på samtliga fingrar (scannades av). Väskan kom även den utan problem. 🙂

Nu har jag fått lite mat i magen. Vi åt på en italiensk restaurang. Jag ville inte ha så mycket mat så jag beställde in en Cesarsallad med grillad kyckling. Jag är förhållandevis pigg med tanke på vad klockan är. Här är kl 21:35 men enligt svensk tid är klockan 04:35…

Nu ska jag lägga mig i sängen och ställa in min ”sleep number”. Man kan tydligen välja hur hård el mjuk sängen ska vara!! Ska bli intressant… På TVn visas ”Mitt stora feta grekiska bröllop”, vilket passar bra till min trötta hjärna.

I morgon ska vi först utforska omgivningarna närmast hotellet och sedan åka ut till Mall of America.

20110409-213426.jpg

20110409-213440.jpg

20110409-213453.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 april, 2011 i Jobbet, Mobilbloggat

 

Kommentera

 
