RSS

Dags att packa

06 Apr

I morgon är det nog hög tid för mig att börja packa inför den förestående tjänsteresa jag ska göra nästa vecka. Det är dags för ännu ett tryckeribesök; fast denna gång går resan inte till Indien som förra gången, utan västerut till Kanada och USA. Resan startar på lördag och planet går vid 13-tiden via Amsterdam till Minneapolis. Söndagen, som är enda fria dagen, hoppas jag kunna fördriva med lite shopping och dylikt. Sen börjar en intensiv arbetsvecka, eller vad sägs om detta schema:

Söndag kväll: Flyg till Winnipeg i Kanada.
Måndag: Revision på tryckeriet i Winnipeg.
Tisdag: Fortsatt revision. På eftermiddagen flyger vi till Edmonton och sedan en bilfärd till en liten ort med drygt 4000 invånare som heter Barrhead.
Onsdag: Revision på tryckeriet i Barrhead.
Torsdag: Flyg till Detroit, USA (mellanlandning i Minneapolis), bil till Ypsilanti, en annan mindre ort med finskklingande namn, eller hur.
Fredag: Revision på tryckeriet i Ypsilanti. Kl 19:20 går flyget hem mot Sverige igen (via Amsterdam).
Lördag: Landar kl 12:15.

Det ska bli mycket spännande att få uppleva lite kanadensiska och amerikanska städer. Vädret är ungefär som här i Sverige, kanske något svalare framförallt på nätterna.

Eftersom min protes gör att det piper om mig varje gång jag går igenom säkerhetskontrollen på flygplatserna och eftersom jag ska flyga så många gånger nästa vecka (8 flyg) har jag bestämt mig för att helt enkelt lägga protesen i resväskan och checka in den. Jag klarar mig ju utan protes och säkerhetspersonalen kommer säkert att öppna min väska eftersom de röntgar dem, men då slipper jag stå där och förklara allt varje gång. Jag har tänkt skriva några rader på ett papper som jag lägger inuti protesen. 🙂 Visst, det kanske finns en risk att jag blir av med protesen för de tycker den är en risk (jag kanske har planterat sprängämnen i den?), men den risken tar jag…

Förresten, ni som flygit västerut; vad tror ni om sömn på planet? Är det bättre att hålla sig vaken hela tiden och försöka gå och sova på normal tid? Klockan är 19 ungefär då vi landar (fast 01:00 för mig)…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 april, 2011 i Jobbet

 

Kommentera

 
