RSS

Grattis Alfred 6 år

02 Apr

Idag för sex år sedan blev jag tvåbarnsmamma. Alfred hade bråttom ut i världen. När jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen hade jag inga känningar alls av att det skulle bli bebis den dagen. De senaste två morgnarna däremot hade jag haft mycket förvärkar som dessutom var lite onda. Men båda gångerna ”klingade” det av och resten av dagarna flöt på som vanligt helt utan värkar. Så när jag vaknade den morgonen och det var lugnt i magen blev jag lite förvånad faktiskt. Det var helt kolugnt i magen, så lugnt att jag inte kände bebisen alls. Jag nojade lite och ringde till förlossningen och frågade om vi kunde få komma in på kontroll, vilket gick bra. Fortfarande absolut inga värkar. Jag ringde mamma strax före halv nio och bad henne komma och passa Melker. Hon behövde inte stressa sa vi… Medan vi väntade på henne började jag känna lite värkar. De stegrade sig rätt bra och när väl mamma kom ca 9:10 hade jag kraftiga värkar. Här skulle det minsann bli barn!

Vi kom till förlossningen strax för halv tio. Efter undersökning där de konstaterade att jag var fullt öppen gick vattnet. Kl 10:01 föddes vår älskade lillebror! Han var en kopia av sin storebror precis då han kom ut. Det var nästan komiskt vad lika de var. 🙂

Tänk, nu har det redan gått sex år och i höst ska han lämna dagis bakom sig och börja på sex års (förskoleklass).

Grattis världens bästa Alfred! Vi älskar dig så mycket!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 april, 2011 i Barnen, Mobilbloggat

 

Kommentera

 
