RSS

Intensiv kalashelg

01 Apr

Sitter på jobbet och vill bara hem för att börja förbereda inför en intensiv kalashelg. Lillebror fyller nämligen 6 år i morgon och eftersom jämngamla kusin J fyller år idag ska vi ha dubbelkalas i morgon för bägge grabbarna.

Så efter jobbet idag ska jag handla lite på ICA Maxi, sen måste jag till leksaksaffären och köpa den sista presenten till födelsedagsbarnet. Jag vill också hemskt gärna hinna ta en sväng till Lindex (nere på stan) för just denna helg så har de ”kupongrace” i köpcentret ”21:an” och deras erbjudande var 30% på valfri vara. Det skulle innebära hela 120 kr på kavajen för 399 kr som jag kikat på. Kanske, kanske slår jag till. Resten av helgen bjuder knappast på någon shoppingtid… Jag har dessutom tänkt att det blir utemat ikväll från Spicy Hot eller Ming Palace till pojkarnas glädje och då passar det ju utmärkt att jag åker till Lindex. Visst! 🙂

Väl hemma ikväll ska jag göra egen daimglass till barnkalaset i morgon. Receptet kommer från chokladfesten jag var på i januari. Den var otroligt god och gick till och med och vann en av tävlingarna vi hade på festen. Jag tror och hoppas det blir lyckat på kalaset i morgon.

Kalaset ja; i morgon kl 11:30 invaderas vårt hem av 7 inbjuda vänner till Alfred. I år kan jag inte släppa ut pojkarna att leka på tomten ett tag heller eftersom det är alldeles för mycket snö kvar… Alfred och jag har pratat om några lekar så vi får roa oss inomhus istället.

Efter kalaset åker vi till kusinen i Virsbo och släktkalas med makens släkt. Jag och svägerskan turas om att ha kalaset vartannat år hos oss och vartannat år hos dem. Det kalaset behöver jag inte förbereda något för annat än vår närvaro förstås. 🙂

Pojkarna ska sova över hos kusinerna i morgon för jag och maken ska ut på galej nämligen. Vi ska börja kvällen på en av våra favoritrestauranger Papas Tapas. Vi hade faktiskt vår bröllopsmiddag där och vi var då det första bröllopssällskapet hos dem. Nu har jag förstått att flera brudpar har tagit efter oss… Sen ska vi släntra bort till Lokomotivet för kl 23 i morgon äntrar vår favorit September scenen. Det ska bli jättekul för nu är det mycket länge sen vi gjorde något sådant.

På söndagförmiddag måste jag förbereda middagen vi ska bjuda på på kvällen då min släkt och två ”vänfamiljer” kommer för att fira Alfred och däremellan ska jag slänga ihop en tårta dessutom och hinna åka hämta pojkarna. Skiter det sig med tiden få maken åka själv och jag fortsätter där hemma… Vid närmare eftertanke behöver jag nog göra tårtan redan i morgon så den hinner ”safta” igenom ordentligt. Hm… nä kan inte klockan vara lite mera nu så jag kan åka hem, för det här har jag ju inte tid med riktigt. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 1 april, 2011 i Barnen

 

Ett svar till “Intensiv kalashelg

  1. Kalas

    6 april, 2011 at 20:39

    Jag gillade receptet på Cake Pops, de ska jag testa i helgen. Tack!

     

Kommentera

 
