RSS

Nytränad

24 Feb

Sitter här och är alldeles nytränad. Direkt efter jobbet idag åkte jag ner till Friskis för att testa på, en för mig, ny ledares medel/puls-pass. För någon månad sen var jag på mitt första gympapass på säkert 15 år – jag ljuger inte. Det var faktiskt otroligt kul, men ack så jobbigt. Nyttigt med andra ord. 😉 Nåväl, tillbaka till dagens pass. När jag checkar in på passet ser jag att det var ett ledarbyte till detta pass och självklart var det samma ledare som jag redan varit på så jag visste ju vad dag hade att vänta mig. Stenhårt konditionspass och styrka.

Konditionsmässigt är passet inget större problem alls, däremot styrkan… Hon kör rätt mycket hopp, snabba hopp och efter ett tag skriker mina vader efter syre. Armstyrka är jobbig oxå. Hon kör dels vanliga armhävningar (tå el knä) men sen även tajta sådana som tar mer på triceps. Det är främst där jag är svag. Jag ska försöka råda bot på mina svaga armar. Nästa söndag har jag och maken bokat en instruktörstid på Friskis. Bortsett från Cirkelgym så är jag nybörjare på gymmet där. Ska bli intressant!

 
1 kommentar

Publicerat av på 24 februari, 2011 i Hälsa, Mobilbloggat

 

Ett svar till “Nytränad

  1. heidimaria

    25 februari, 2011 at 08:37

    Vad kul! Du har rätt, det är säkert extra nyttigt om det känns jobbigt. Jag kollade på en blogg igår där författaren, en tjej med fantastiskt vältränad kropp, skrev om hur man får snygga armar. Det är tydligen inte bicepsträningen som ger den där snygga looken, utan övningar som tar på triceps! Det ska bli mitt nästa projekt efter maran – att slimma kroppen och försöka bygga lite snygga muskler. Lycka till med gymmandet!

     

Kommentera

 
