RSS

Klämfredag

07 Jan

Idag är det en sån där härlig klämfredag då det är perfekt att vara ledig och få en lååång ledighet, men inte om man heter Åse, för då är man på jobbet. 🙂

Nåväl, jag hänger inte speciellt mycket läpp för det. Fast nog skulle det vara trevligare att vara hemma med familjen än sitta här.  Helgen framför oss bjuder på en härligt god C H O K L A D F E S T tillsammans med ett gäng härliga tjejer och deras smarrigt goda, hembakade chokladverk. I år är det tredje året i rad som denna fest går av stapeln och denna gång har varje gäst fått bjuda med sig en vän – som också ska baka något. Vi blir ca 35 personer i år så ni kan ju tänka er vad mycket gott det kommer att finnas…

Bilder:
Chokladfest 2009
Chokladfest 2010

Efter helgen kommer jag att bjuda på lite bilder från festen samt även dela med mig av receptet på det jag bakade.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 7 januari, 2011 i Allmänt

 

4 svar till “Klämfredag

  1. heidimaria

    7 januari, 2011 at 10:25

    Jag jobbar jag också… Fast det är sannerligen inte många här nu så jag kanske smiter vid tresnåret. Chokladfest lät helt underbart gott! Jag kanske ska ha en liten privat chokladorgie i helgen jag också. Fast då lär inte vågen röra sig mycket – nedåt i alla fall!

     
    • Åse

      7 januari, 2011 at 11:20

      När nedåt rör sig aldrig vågen efter en chokladfest. 🙂 Det är hon AL som chokladfesten är, så vi lär väl prata om den nästa helg då vi ses…

       
  2. Camilla

    7 januari, 2011 at 14:10

    Det är nog många som dreglar över era underbara chokladfester. Bilderna från de båda tidigare tillställningarna är ju såå lockande! Så jag ser fram emot ännu fler smaskiga bilder efter helgen då. 🙂 Men hur ska ni orka smaka på 35 olika chokladverk!? Enjoy!

     
    • Åse

      7 januari, 2011 at 16:19

      Jag tror helt ärligt det blir svårt att äta 35 chokladbitar (nähä?!?). Man får helt enkelt välja bort det man ”vet” vad de smakar. 🙂 Bilder kommer, I promise!

       

Kommentera

 
