RSS

Träningsvärk

05 Jan

Igår kväll var jag på ett pass Bräda på Friskis. Det var som vanligt skojigt och småsvettigt. Däremot ska jag nästa gång jag går höja brädan, för jag tror jag orkar det. Jag måste ju utmana mig lite, eller hur. Jag börjar känna av lite träningsvärk i rumpmusklerna nu och lite mage (det är två låtar styrka i passet oxå).

Dessutom känner jag att jag kommer få träningsvärk i armar och axlar. Igår kom det kanske en decimeter snö så jag var ut och skottade i ca 30 minuter igår. Sen har det ju snöat hela natten så det var ju bara att klä på sig och gå ut och skotta igen i morse före frukost. Dessutom hade ju plogbilen varit här i natt och gjort och en skaplig plogvall som måste bort. 🙂

När jag ändå var i skottartagen så klädde jag för andra gången på mig idag och gick ut för att skotta balkong och altantak. Det behövdes kan jag lugnt säga. 🙂 Det var ca 40-50 cm djup snö där uppe. Så nu sitter jag här, sådär lagom mör i kroppen. 🙂

Ikväll väntar ännu ett träningspass, fast denna gång är det benen som kommer få jobba; Spinning Puls Intervall.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 5 januari, 2011 i Allmänt, Hälsa

 

3 svar till “Träningsvärk

  1. heidimaria

    5 januari, 2011 at 13:27

    Vad duktig du är! Då har du verkligen fått en rejäl träningsdos de senaste dagarna. Visst är det sjukt mycket snö? Jag tror det kom en decimeter inatt.

     
  2. jezza

    5 januari, 2011 at 17:01

    Du är verkligen super duktig med ditt tränande Åse!
    Jag hoppas komma igång så smått igen, har en kollega som precis utbildat sig till personlig tränare så jag ska ”låna” henne lite framöver för att hitta motivationen igen!!
    Om inte annat så blir man inspirerad av dig!

    Och visst är det galet med all snö, det har kommit ett par dm här de senaste dagarna och mer ska det väl bli *phu*
    Nog för att jag gillar snö…men 🙂

     
  3. Inkan o Ligan

    6 januari, 2011 at 09:56

    Snöskottning är nyttigt sägs det. FASt jag är glad att jag bara har en liten balkong idagens läge. 🙂

     

Kommentera

 
