RSS

Kvartsmarathon: Å-varvet

03 Jan

Som ni kanske vet så gillar jag att springa. I höstas sprang jag Tjejmilen för första gången och det var så himla roligt att jag genast började fundera på vilka andra lopp som finns, helst då i närheten av Eskilstuna. Förr om åren fanns ”Ford-milen” och Diana-milen här, men såvitt jag vet så finns inte de längre.

Men nu hörrni, nu finns Å-varvet!

Det är ett kvartsmarthon-lopp, dvs 10 549 m långt och det går längs med Eskilstunaån. Åh så kul! Nu ska jag bara försöka få med mig någon ytterligare kompis på detta lopp. Vi var ju ett gäng som sprang Tjejmilen ihop. Kan jag åka till Stockholm och springa, borde de kunna åka till Eskilstuna och springa, eller hur!

Får jag med mig någon?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 januari, 2011 i Hälsa

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
