RSS

Julbord och schacktävling

05 Dec

I fredags åkte vi med grabbarna till kusinerna i Virsbo. De var eld och lågor eftersom de skulle sova över hos dem – utan oss… Jag och maken skulle nämligen på julbord som maken företag bjöd på.

Först minglade vi lite på kontoret och för att lära känna varandra lite bättre fick vi göra en form av ”bingotävling” som gick ut på att fråga varandra saker. T ex ”jag har åkt brandbilar med sirenerna på”, ”jag lagar alltid eget potatismos” och så vidare. 😉 Vi kom tvåa i denna tävling och vann varsin chokladtomte. Efter minglet var det dags att åka chartrad buss ut till Sätra Brunn där vi skulle äta. Jag har aldrig tidigare varit där och jag kan lugnt konstatera att jag gärna åker tillbaka dit någon gång. Det lilla jag såg i mörkret av de små husen gav mig mersmak. Ombord på bussen hade man ytterligare em tävling som jag och mannen vann. Då vann vi ett kilo kolor i en lite jutesäck.

Vi sov på hotell i Västerås och maken till hårdare och tråkigare hotellsäng får man leta efter. Nä, tacka vet jag vår egen säng.

Min svåger och barnens kusiner skulle spela blixttävlingen ”Blixt och dunder” (schack) idag lördag i Västerås så då följde våra grabbar såklart med dem. Det roliga är att de även var med och spelade i turneringen. Eftersom de inte har tränat schack så länge så var det extra spännande och kul att de vågade ställa upp. Alla barn i klass ”lågstadiet” fick varsin pokal något som Alfred såg fram mot mycket!!!

Av 20 barn i lågstadieklassen kom Alfred på en hedrande 20:e plats. ;-). Han vann i varje fall några av sina partier. Han var helt klart yngst av alla idag med sina 5,5 år. 🙂 Melker kom på plats 16 i samma klass. Jätteroligt!!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 december, 2010 i Allmänt, Barnen, Mobilbloggat

 

Kommentera

 
