RSS

Tränat idag

11 Nov

Denna vecka har jag varit lite slö med träningen. Först hade jag tänkt springa på löpbandet på tisdagen, men så blev det inte… Sen hade jag tänkt springa igår, onsdag, men det blev det inte. Men det var inte enbart lättja som gjorde att jag inte kom igång. Min plan sprack eftersom jag kom på att Melker behövde vinterkängor så det var ju bara att åka iväg efter middagen och shoppa…

Idag däremot blev det träna av. Jag testade för första gången kombinationspasset Core/Spinning. Det var mitt andra corepass någonsin. Första gången var för nästan tre år sedan, då jag precis hade köpt mitt första träningskort på F&S. Jag minns att jag tyckte det var döjobbigt och jag skämdes över att jag inte orkade så mycket. Nog för att det var lika döjobbigt idag, men idag orkade jag betydligt mycket mera, men jag har mycket mer att lära. 🙂 Skoj var det i varje fall. Det ska bli intressant att se hur mycket träningsvärk jag får i morgon eller främst på lördag… Core-delen i passet var 40 minuter långt med uppvärmning. Sedan bytte vi lokaler och så var det dags för 30 minuters spinning. Då körde vi en uppvärmningslåt och sedan sju låtar innan nedcykling och stretch. Grymt kul!

Tyvärr verkar det inte bättre än att jag håller på att bli förkyld igen. 😦 Jag nyser lite och näsan har börjat rinna lite. Än så länge är inte allmäntillståndet påverkat något alls så det är bara att hoppas att det inte blir värre än så här…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 november, 2010 i Hälsa

 

Kommentera

 
