RSS

Åsså blev det vinter igen

09 Nov

Jaha, nu blev det vinter igen. Första ordentliga snön föll och faller fortfarande idag. Jösses säger jag bara. Är det inte lite onödigt tidigt liksom? 9 november… Särskilt onödigt eftersom det ska bli 3-6 grader varmt de kommande dagarna! Nåväl, grabbarna är nöjda i varje fall.

När jag skulle åka hem från jobbet visade det sig att motorvägen inte var plogad… Det var enormt moddigt och slirigt på vägen. Man kunde bara köra i 60-70 km/h. Väl hemma visade det sig att det hade kommit en hel del snö så det var ju bara att gå in och sätta på sig mössa och stövlar och gå ut och skotta. Melker hjälpte till och när jag var klar stannade han kvar ute och gjorde en snögubbe. 🙂

Hela kvällen har snön fortsatt att yra, det blåser en hel del och jag var nyligen ut igen och skottade lite grann. Det kommer att fortsätta snöa i ett par timmar till om jag får tro Klart.se. I morgon ser det nog lika ”eländigt” ut igen är jag rädd för. I morgon ska jag åka till Stockholm för att gå på ett seminarium. Det ska bli intressant att se om SJ kan hålla tiderna…

En sån här fin snögubbe har vi nu på vår baksida:

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 november, 2010 i Allmänt

 

Kommentera

 
