RSS

Irro-känsla

15 Okt

Den här fredagen hade verkligen kunnat startat bättre. Många små irritationsmoment har gett mig en hemsk irro-känsla i kroppen. Usch vad hemskt det känns. Solen skiner ju, det är fint väder OCH det är fredag. Jag och en jobbar kompis ska ju äta lunch ute idag och ändå känns det så här. Blä!!

  • Vikten – vågen var inte snäll i morse
  • Garderoben – som vanligt har jag inget att sätta på mig, jag är i stort behov av att förnya garderoben
  • Storebror – hade svårt att välja film som han skulle ha med sig till fritids idag (de ser alltid på film på fredagar)
  • Lillebror – blir ledsen över att storebror tillslut väljer en film som han får se, det spelar ingen roll att filmen kommer med hem från skolan i eftermiddag och han kan se filmen då…
  • Storebror – får för sig att han måste göra klart matteläxan han fick igår som ska vara klar först nästa torsdag, det trots att vi ska åka iväg om två minuter
  • Lillebror – vill inte borsta tänderna
  • Storebror – bryter ihop för att han inte förstår det sista texttalet (Stina har 16 pennor, av dessa är 9 stycken färgpennor. Hur många pennor är inte färgpennor). Jag försöker förklara för honom att han får göra talet efter skolan, men då bryter han ihop ännu mera.

Till slut är vi iväg i bilen, lillebror klädde snällt på sig ytterkläder och satte sig i bilen. Storebror kom ut till bilen efter oss för han ”fick inte på sig skorna” (varför inte använda skohorn??). Väl framme vid dagis frågar jag storebror om jag skulle sätta på radion, vilket han tjurigt svarade att han inte ville. När jag kom tillbaka såg jag på honom att han hade gråtit. Han snörvlade och såg allmänt ledsen ut och så gnällde han över att han ville visst ha radion på… *suck*

I vanliga fall brukar jag bara släppa av Melker vid skolan så går han själv in till fritids, men idag, trots att jag egentligen var sen, hade jag inte hjärta att göra så. Vi pratade på vägen från parkeringen och kramade om varandra och sade förlåt för de tokiga morgonen. Jag tror och hoppas han repade sig och kunde skaka av sig den jobbiga morgonen. Lilla gubben…

Väl på jobbet väntade tråkiga arbetsuppgifter givna med oklara instruktioner… Det är hög tid att ”skriva” rutorna (aktiviteterna) i verksamhetsplanen för nästa år och det är ju sååå roligt. *ironi*

Hur som, medan jag skrivit detta så börjar det faktiskt kännas bättre i kroppen, vilket är tur för så här irriterad är bara jobbigt att vara.

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 oktober, 2010 i Allmänt, Barnen

 

Ett svar till “Irro-känsla

  1. Heidi

    18 oktober, 2010 at 09:45

    Åh vad din morgon känns igen! Så där blir det mellan varven och det är så himla jobbigt. Du får försöka vara glad för det som faktiskt är bra, att Melker vill göra sina läxor och att Alfred faktiskt gick ut utan gnäll. Fast det är ju lättare sagt är gjort när man har bråttom och är stressad. Ska bli så kul att träffas i november 😉 Kram!

     

Kommentera

 
