RSS

Spinning ikväll

14 Okt

Ikväll är det så äntligen dags för ett spinningpass för mig ikväll, ett efterlängtat sådant. Det är ett nytt pass för denna termin; Spinning Puls Distans heter det och är 90 minuter långt. Ledaren är samma ledare som tidigare hade det populära Vätternpasset. Jag skulle tro att detta pass är ungefär som det andra med den skillnaden att det alltid är 90 minuter långt. Vätternpasset började på 70 minuter vid terminsstart och ökades successivt till att i slutet av terminen vara 120 minuter långt (självklart med en kort återhämtningspaus i mitten). Det låter värre än vad det är med dessa långa pass, jag lovar! Intensiteten är inte alls så jobbig som ett vanligt medelpass. Tro mig. 🙂 Jag återkommer med rapport efteråt.

Förövrigt har jag varit flitig på löpbandet hemma denna vecka. Jag sprang 5 km i måndags och igår och i tisdags gick jag 3 km i raskt tempo. Det ÄR helt klart tristare att springa på ett löpband jämfört med att springa ute, så jag är supernöjd med att ha TVn i närheten så jag kan titta på något under tiden. Något som också funkar är att titta på t ex SVT Play eller TV4 Play under tiden. Tittar gör jag via iPhonen och jag lägger den framför manövreringspanelen (där man annars kan ha en tidning) på löpbandet och så har jag hörlurar så jag hör superbra. 🙂 Alla knep är bra…

6VU går det lite sämre med, eller vissa moment går sämre. Veckans delutmaning att motionera/röra på sig minst 10 h känns mycket svårt att klara av… Grundutmaningen med diverse styrkeövningar går desto bättre. Jag har kört rätt mycket armar (armhävningar och triceps) denna vecka och genast känner jag av lite i höger axel igen, precis som jag gjorde för någon vecka sedan… Inte skojigt, men heller inte så farligt. Jag behöver nog träna min armstyrka helt enkelt. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 oktober, 2010 i 6VU, Hälsa

 

Kommentera

 
