RSS

Maxtestet (6VU)

24 Sep

Idag var det dags för maxtestets delmoment ”Kom så långt du kan på 30 minuter”. De andra delarna har jag gjort tidigare i veckan. Det var riktigt varmt ute idag, omkring 18-19 grader. Det var säkert sista gången för denna säsong som jag kunde springa i kortärmat. *synd*

Jag hade M med mig på cykel och jag började med uppvärmning i 300-400 meter, efter det började jag springa. Jag försökte hålla ett snabbt tempo, men det kändes lite tungt idag. Trots det fick jag till en bra medelhastighet (5:50 min/km), så jag får vara nöjd! 🙂

Tid: 30:00
Distans: 5,14 km
Medeltempo: 5:50 min/km (10,3 km/h)
Medelpuls: 186 slag/min (91%)

Här är resultatet i övriga delar av maxtestet (som förhoppningsvis är bättre om sex veckor):

Plankan 01:16
Armhävningar 16
Upphopp 27
Jägarvila 00:51

Dessutom ska jag skriva upp 10 saker som jag är stolt över/nöjd med:

  1. Jagär stolt över att jag är klar med min viktminskning (-13 kg).
  2. Jag är nöjd med att jag sedan februari 2008 är motionsberoende.
  3. Jag är stolt över att jag har jämnviktat i två månader – utan att skriva VV checklista.
  4. Jag är stolt över att ha klarat av Tjejmilen på 61:44 min.
  5. Jag är nöjd över att jag redan bokat mig till Tjejmilen nästa år.
  6. Jag är nöjd över att jag är med i denna utmaning.
  7. Jag är nöjd över att jag har en motionsplan inför hösten.
  8. Jag stolt över att ha en underbar man.
  9. Jag är stolt över att ha två härliga grabbar.
  10. Jag är nöjd och glad över mitt jobb.

Så där ja! Det var första veckans utmaning, nu är det bara fem veckor kvar. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 september, 2010 i 6VU, Hälsa

 

Kommentera

 
