RSS

Lunchträning 21 september

21 Sep

Idag blev det en löptur på lunchen. Jag hakade på en kollega som brukar springa och det var kul att få testa springa en annan sträcka en den jag är van vid. Detta är ett typiskt ”skogsspår” med allt vad det innebär – ömsom stubbar, rötter, stenar, uppförsbackar och nedförsbackar. *pust* Det var ett jobbigare spår än vad jag är van vid. En bra runda helt enkelt! 🙂 Jag har däremot bestämt mig för att detta inte var min ”kom så långt du hinner på 30 min”-testet. Jag kommer att köra det på min vanliga runda istället. Jag ska ju göra om samma sträcka sen om sex veckor, och då är det enklare att ha ett spår hemma…

— edit —

Nu har jag lagt in siffrorna från dagens träningspass:

Tid: 00:34:05
Distans: 5,43 km
Kcal: 399

Medeltempo: 06:18 min/km
Bästa tempo: 04:00 min/km

Medelpuls: 187 slag/min (91%)
Maxpuls: 196 slag/min (96%)

Jag slås över min höga puls hela tiden…  Jag skulle verkligen vilja veta min maxpuls. Jag har satt den till 206 i pulsklockan, för det är det jag brukar registrera när jag kör puls-spinning och där funkar det. Eftersom jag  idag låg på 91% i medelpuls tror jag att jag har ännu högre maxpuls faktiskt…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 september, 2010 i Hälsa

 

Kommentera

 
