RSS

6-veckors utmaning

19 Sep

Jag känner att jag tappat fokus lite på motionen efter Tjejmilen. Tyvärr! Och så vill jag ju inte att det ska vara så därför hakar jag på Ellas 6-veckors utmaning. Det kommer bli tufft att nå det, det kommer det, men jag ska göra mitt bästa!

Så här funkar det:
6-veckors utmaningen

Utmaningen håller på som ni säker förstår i sex veckor. Det finns en grundutmaning som ska klaras av under dessa veckor, men sedan kommer delutmaningar varje vecka (1/v). Alla kan vara med efter sin egen förmåga. Man får modifiera något om man behöver.

GRUNDUTMANINGEN 20/9 – 31/10
Under dessa 6 veckor ska förutom veckoutmaningarna (veckoutmaningarna får dock räknas in i nedanstående), detta avverkas:

  • 150 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.
  • 30 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som ett träningspass avgör du själv.
  • 1 h i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplanka.
  • 500 armhävningar, på knä eller tå.
  • 20 min jägarvila (sittande mot vägg).
  • 4 intervallpass. Du väljer själv om du vill springa/gå/cykla/simma etc etc. Alla sätt fungerar!
  • 1 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation per vecka.
  • 1 valfri och personlig utmaning för hela perioden. Det kan handla om precis vad som helst, om träning, välmående, vikt, mat, godisförbud etc.

Min personliga utmaning för dessa veckor:
Godisfria vardagar! Låter kanske enkelt, men just nu är jag inne i en period då det lätt slinker ner både en och fyra smågodisbitar (plockgodis) per dag och så vill jag ju inte ha det!

Min belöning efter dessa veckor:
Jag är i behov av ytterliggare en sportbehå, så en sån kommer jag köpa.

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 19 september, 2010 i 6VU, Hälsa

 

Etiketter:

4 svar till “6-veckors utmaning

  1. .:Sabina:.

    19 september, 2010 at 12:37

    Spännande! Skoj att se vilka förbättringar du kommer att kunna mäta.
    Men du – lösviktsgodis… ÄTER du verkligen döa råttor?! 🙂 …jag tog åt mig och har gjort värsta äckelbilderna runt det som stod i tidningen i våras, så trots att jag ätit som en GALNING denna sommar så har jag inte ätit EN ENDA BIT lösviktsgodis, och så tänker jag fortsätta har jag bestämt.

     
    • Åse

      19 september, 2010 at 12:43

      Döa råttor!?! Japp – det är sådana jag ätit av var och varannan dag… Men nu är det slut med det!! Det pinsamma i allt är att det är godis som jag har köpt till barnen egentligen – det är med andra ord inte ens mitt favvogodis som jag går och plockar från. *URK*

       
  2. Eva

    19 september, 2010 at 21:40

    Woot woot! Det där låter som något för mig också!!
    Men får vänta till nästa vecka, måste klara av Tjejloppet först…. 🙂

     

Kommentera

 
