RSS

Träning 9 september

09 Sep

Jag har haft grym träningsvärk i vaderna sedan Tjejmilen i söndags. Jag hade tänkt låta vila benen ordentligt, men idag kunde jag inte hålla mig längre utan stack ut på en runda efter att jag hämtat barnen från fritids och dagis. Innan jag stack ut passade jag på att anpassa pulsklockan lite mera. Nu piper den till för varje kilometer, men tyvärr glömde jag ställa in ”Auto lap” så den klockar varje kilometer dessutom. Det får bli till nästa runda.

Idag sprang jag den korta rundan och det intressanta är att pulsklockan säger att den rundan är 4,85 km medan RunKeeper-appen säger 4,75 km. 🙂 Det kändes lite tungt att springa detta tempo idag. Mest troligt var jag peppad att orka mera då jag hade massor av andra tjejer som löpte i söndags, jämfört med nu då jag var själv.

Total tid: 28:25
Genomsnittligt tempo: 5:51/km
Bästa tempo: 4:15/km
Medelhastighet: 10,2 km/h
Maxhastighet: 14,1 km/h

Genomsnittlig puls: 182 slag/min
Maximal puls: 194 slag/min

 
2 kommentarer

Publicerat av på 9 september, 2010 i Hälsa

 

2 svar till “Träning 9 september

  1. Eva

    10 september, 2010 at 18:23

    Är det en Garmin Forerunner du har?
    Jag har en 405 och har upptäckt att den är lite optimistisk när den mäter! 🙂 T ex så var Tjejmilen dryga 1 mil och inte exakt en mil som arrangören säger. 🙂

     
    • Åse

      10 september, 2010 at 23:11

      Ja det är en Forerunner 305 som jag har. Två av mina vänner körde oxå med pulsklocka på Tjejmilen och deras klockor indikerade oxå på att sträckan var lite drygt 1 mil. Min klocka 10,12 km, de andra 10,11 och 10,17 km…

       

Kommentera

 
