RSS

Tjejmilen i morgon

04 Sep

Äntligen är det dags för Tjejmilen i morgon! Det ska bli så roligt tycker jag!

Redan kl 6.30 ska vi hämta upp min kompis M som oxå ska vara med och springa, sen skjutsar maken ner oss till bussen som avgår kl 7. Det är en chartrad buss av EKAF (Eskilstuna Kommunsanställdas fritidsförening) som M är medlem i som ordnar bussen. Jag får betala 100 kr mer än medlemmarna, men det gör inget för mig för det är ändå billigare och mycket bättre att åka bussen än att ta tåget annars.

Vi kommer bli avsläppta av busschauffören där vi ska hämta nummerlapparna (Östermalms IP), sedan får vi gå till Gärdet där starten kommer att ske. Busschauffören kommer att parkera bussen i närheten (på?) av tävlingsområdet vilket gör att vi kommer ha tillgång till bussen hela tiden för att kunna hämta och lämna grejer och kläder, vilket är perfekt. Då behöver vi inte lämna in något vid värdesaksinlämningen eller ens lämna in överdragskläder.

Vädret ser ut att kunna bli perfekt för ett långlopp; 14-16 grader med växlande molnighet. Jag har bestämt mig för att springa i mina långa byxor och jag kommer ha med mig både långärmad tröja och kortärmad tröja. Vi får se vilken jag kommer att välja när jag väl är där. 🙂

Klockan halv tolv ska jag träffa min andra kompisar från Viktsnack från Aff. Vi har anmält två stycken kvartetter till tävlingen och det ska bli kul att få träffas igen. Vi kommer alla springa ”sitt eget lopp”, men de som vill och har möjlighet kommer även att träffas en kort stund efter loppet också.

Mitt mål är att springa milen på 65 minuter, vilket är 6,5 min/km. Jag borde klara av det tycker jag. Sen blir man ju peppad av alla andra som springer samt all publik som står utefter banan. Det hjälper ju till en hel del. Vi får se… Kul ska det bli i alla fall!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 4 september, 2010 i Hälsa

 

Etiketter:

3 svar till “Tjejmilen i morgon

  1. Sara

    4 september, 2010 at 21:58

    Stort lycka till 🙂 !!!

    ((Kramar))

     
  2. Eva

    5 september, 2010 at 17:46

    Hur gick det???
    Letade efter dig i resultatlistan utan framgång.
    Jag tog mig runt på 62,14 min och är supernöjd! Inbillar mig att det hade gått snabbare utan att behöva kryssa och hoppa över andra. 🙂

     
    • Åse

      5 september, 2010 at 21:09

      Eva, jag var lite dum då jag anmälde mig i juni – startade i FunRun… Men jag är oxå supernöjd med min insats. Kommer strax ett eget inlägg om detta. 🙂

       

Kommentera

 
