RSS

Träning 2 september

03 Sep

Nu är det inte många dagar kvar innan Tjejmilen. Det ska bli så roligt, eller hur Camilla?!

Igår kväll var jag ut på det sista löppasset innan söndagen. Det var kallt igår (11 grader) så mina nyinköpta långbrallor och den lika nya långärmade tröjan satt inte i vägen. Dessutom hade jag en tunn vindjacka på mig.

Jag hade bestämt mig för att köra min kortaste (normala) runda som är på 4,75 km. Jag värmde upp hemma först och började springa direkt vid tomtgränsen. Jag höll medvetet ett rätt så raskt tempo, men kroknade lite. Jag hade helt enkelt inte samma ork som jag brukar ha. Jag fick jobba med mig mentalt hela passet nästan. Dessutom har jag träningsvärk i vaderna och rumpan efter Bräd-passet i tisdags plus att jag känner av lite i mina benhinnor…

Så här blev passet i siffror:

Tid: 28:27
Distans: 4,76 km totalt
Genomsnitt/km: 05:59 min/km

Km 1: 05:55 min
Km 2: 06:00 min
Km 3: 05:59 min
Km 4: 06:11 min
Km 5: 05:47 min

Nu ska jag vila mig i form inför söndagen, sen måste jag låta mitt knäveck få vila. Jag har ju sedan ca 3 v tillbaka haft känningar i mitt knäveck. Det gör inte ont när jag trycker eller så. Det gör inte alls ont när jag springer, men när jag sträcker ut knät helt så stramar det på något konstigt vis. Jag tror det kanske är någon sena/muskelfäste eller liknande som bråkar. Jag har börjat ta 1-2 tabletter Voltaren per dag och jag tycker det känns bättre med det.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 september, 2010 i Hälsa

 

Kommentera

 
