RSS

Träning 31 augusti

01 Sep

Igår var det dags för mig att återigen stiga in i Friskis lokaler efter mitt sommaruppehåll där. Igår tränade jag ”Bräda” eller Stepup som det oxå brukar kallas. Ledaren var Eija N och hon var mycket bra. Däremot blev jag lite förvånad över passets upplägg. Jag är van vid att man kör några ”steg” och så bygger man på bit för bit och på slutet har man ett helt långt program. På detta pass var det bara nästan så, men så bröt man och körde dels lite stretch (typ) och sedan även styrka. Visst blev man lite trött och såklart svettig, men inte så slut som jag har för mig man brukar vara efter ett steppass. Kanske hänger det ihop med att mitt eget flås har blivit bättre? Eller också så får jag höja steppbrädan till nästa gång. 🙂 Det brann ordentligt i vaderna så de fick i alla fall jobba. 🙂

På torsdag, möjligtvis fredag (om pulsklockan inte har kommit på torsdagen) har jag planerat in ett joggingpass. Det får bli det sista inför söndagen. Jag ska inte springa så långt då, utan försöker satsa på fart istället.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 september, 2010 i Hälsa

 

Kommentera

 
