RSS

Blivande glasögonorm?

20 Aug

A Optik här i stan firar 1 års jubileum och erbjuder gratis synundersökning. Jag har på sista tiden börjat märka en viss förändring när jag läser. Det är inte så att jag måste sträcka mina armar för att se, men jag märker att det inte är fullt lika klart på nära håll längre.

Mina aningar besannades efter undersökningen. På håll har jag perfekt syn, det visste jag. 🙂 På höger öga har jag ett liiitet brytningsfel, så litet att man knappt behöver nämna det sa optikern. Däremot på nära håll har jag ett synfel, inte heller så mycket, men dock +0,75.

Det är inte så att optikern propsade att jag skulle köpa glasögon. Jag klarar ju att läsa utan, men med glasögon slipper mina ögon anstränga sig utan kan ”vila” som han uttryckte sig. Eftersom jag har ett skrivbordsjobb med mycket läsning, så ska jag nog ta en fundering på om jag inte ska beställa glasögon. Jag ska prata med vår personalhandläggare på jobbet om möjligheten att få betalt via jobbet. Tyvärr (ja eller tyvärr och tyvärr, det spelar ju ingen roll) är det nog Synsam som jag får besöka då.

Jag har i alla fall lånat hem två bågar och jag har fastnat för en av dem. Det är en båge från Gina Tricot (visste inte att de gjorde bågar). Det är halva priset på mätkesbågarna just nu och denna båge skulle då kosta 450 kr – billigt. Förstås tillkommer glas också.

Här är bågarna jag lånade hem:

Vilken båge gillar du bäst?

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 augusti, 2010 i Hälsa

 

Ett svar till “Blivande glasögonorm?

  1. Jenny

    21 augusti, 2010 at 17:17

    Fina tycker jag…
    Gillar 2:an bäst. Eller ja, den till höger.
    Påminner nog om mina 😉

     

Kommentera

 
