RSS

Träningen som regnade bort

17 Aug

Min plan var att springa medan storebror hade sin fotbollsträning och eftersom lillebror inte alls ville följa med på cykel så hade jag erbjudit honom att sitta på en filt brevid när de tränade och spela på sitt Nintendo DS. Assmart idé tycker jag! 🙂

Men vädrets makter ville annorlunda.

På väg ner till fotbollsplan hängde lite lite regn i luften. Inte alls mycket. Att det regnar lite gör ju ingenting, svettig och blöt utifrån och in skulle jag ju ändå bli liksom…

Men återigen, vädrets makter ville annorlunda.

Väl nere på fotbollsplan började det regna lite mera. Så pass mycket att jag frågade om det gick bra att lillebror satt i en fotbollsmammas bil. Det gick såklart bra. Lillebror klättrade in i bilen och lagom när jag skulle ge mig av ångrade han sig och gick ut ur bilen igen samtidigt som regnstyrkan ökade ännu mer. Vid det här laget var jag tämligen blöt och hela fotbollslaget hade sprungit och ställt sig under paraplyer eller satt sig i sina bilar… Ingen träning för dem heller…

Det var nu jag gav upp hoppet om träning för min del… Jag var dyngsur, lillebror likaså fast i dubbel bemärkelse. ”Han gillar faktiskt inte regn…” sa han och smågrinade lite. Så det var bara att springa hemåt igen…

Även om regnet upphör innan mörkrets inbrott så lär jag nog ändå få vänta på min joggingtur till i morgon för skorna är dyngsura. Jag har satt dem i skotorken så vi får ändå se hur det blir… 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 augusti, 2010 i Barnen, Hälsa

 

2 svar till “Träningen som regnade bort

  1. skeppartorps

    19 augusti, 2010 at 11:34

    Haha ja men titta, vi har ju tom ett inlägg med (nästan) samma namn :).

    Ang din fråga som jag inte hunnit svara på, ja det är Janne Alfredsson. Hans terv ”Berra” kommer från Tigermånens om jag minns rätt….

     

Kommentera

 
