RSS

En dag på stranden

05 Aug

Igår hade vi en jättefin dag här på Öland. Även fast temperaturen bara låg på ca 20 grader i skuggan så värmde solens strålar jättehärligt. Det var i princip vindstilla nere på stranden så vi passade på att njuta där nere några timmar. Vår plats ligger jättenära stranden, vi har ca 40-50 m ner bara. Perfekt med andra ord!

Grabbarna tog med sig spelet ”Kasta Gris” och satt och spelade lite tillsammans innan de började bada. De var i riktigt länge. Även jag tog ett snabbt dopp igår. Det är mycket långgrunt här. Nästan fööör långgrunt. Även fast man går jättelångt så är det bara knädjupt på en. 🙂

På kvällen åkte vi alla ut till Ramsnäs för lite grillning tillsammans med AL och hennes mamma och tjejer. Det var en fantastisk kväll, solnedgången var, som vanligt, vacker. Tyvärr blåste det en del igår, men det är såna smällar man får ta. 🙂

Idag väntar ännu en fin dag så nu ska jag sola lite och samtidigt läsa min bok ”Den dubbla tystnaden” av Mari Jungstedt.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 augusti, 2010 i Barnen, Husvagn, Mobilbloggat

 

2 svar till “En dag på stranden

  1. Camilla

    5 augusti, 2010 at 19:02

    Öland verkar vara ett riktigt semesterparadis, så jag förstår att ni gärna campar där. 🙂 Hälsa A-L om ni träffar henne igen! Jag fick också boken Den dubbla tystnaden i ett bokpaket som anlände igår. Jag gillar Jungstedt och har alla böckerna i serien.

    Ha det så skönt! Här lovar de 30 grader igen till helgen. Vilken vinter och vilken sommar sen. Precis som då man själv var liten. Först mycket snö och sen mycket bad. Smakar fint! 🙂

     
  2. skeppartorps

    6 augusti, 2010 at 08:53

    Åh jag gillar Jungstedt och har precis läst klart Den dubbla Tystnaden 🙂

    Det låter som ni har härliga dagar på Öland!!

     

Kommentera

 
