RSS

Improviserad jogging

28 Jul

I morse fick jag improvisera när jag knöt på mig joggingskorna för den första joggingturen under denna semester. Jag vill helst springa som i en cirkel eftersom jag tycker det är trist att behöva vända och springa tillbaka samma sträcka om ni förstår. Förra året lyckade jag inte hitta någon bra runda och i morse gjorde jag ett nytt försök.

Min plan var att springa ner mot havet och sedan springa längs strandlinjen tillbaka till campingen, men när jag väl kom dit ner upptäckte jag att det var en kohage längst ner och jag hade ingen lust att bli jagad av kossorna som förvånat tittade upp på mig då jag kom springandes, så det var bara att vända och springa samma väg hem igen…

Där jag vände står fem vindkraftverk och blickar majestätiskt ut över havet. Det var rätt mäktigt att vara så nära dem.

Rundan idag blev på 6,23 km och jag sprang den på ca 40:51 min.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 juli, 2010 i Hälsa, Mobilbloggat

 

2 svar till “Improviserad jogging

  1. Camilla

    29 juli, 2010 at 09:21

    Var är ni på semester? Fina kossor och vindkraftverk! Fast jag tyckte att kossorna såg rätt fredliga ut, åtminstone på så här långt avstånd. 😉

    Parken Zoo i inlägget nedan besökte vi då jag gick i lågstadiet och min faster bodde i Eskilstuna. Men stället har säkert ändrat massor sen dess. Ni har mycket finare djurparker borta i Sverige än vad vi har här hos oss.

    Ha det så skönt!

     
  2. Åse

    29 juli, 2010 at 11:07

    Vi är på Öland för tredje året i rad.

    Parken Zoo har ändrats sedan du var här sist. Det är en fin djurpark men jag tycker det var mer djur förr, men så var det säkert inte. De har ju byggt ut parken lite oxå. Nu har de Kalle Kunskap som tar en stor del av parken. Förut var det Fantomen som höll till på samma yta.

     

Kommentera

 
