RSS

Läderbröllop

08 Jul

Igår firade jag och maken läderbröllopsdag. Vi har nämligen varit gifta i tre år redan. När jag kom hem från jobbet stod dessa vackra rosor på bordet. <3<3<3

Precis som vi alltid har gjort åt vi middag på Papas Tapas och avslutade sedan med att gå på bio. Det var på Papas Tapas som vi hade vår bröllopsmiddag så det har blivit en grej att gå tillbaka dit på årsdagarna. De har så god mat där. Deras Aioli är så fantastisk god så jag skulle kunna äta hur mycket som helst av den… Nåja, nästan inte. 🙂

På bio såg vi sen The Ghost Writer, en film av Roman Polanski med Ewan McGregor och Pierce Brosnan i huvudrollerna. Filmen var lite annorlunda tycker jag, men helt klart sevärd. Ett tag trodde vi att vi skulle få ”privat filmvisning”, men alldeles precis innan den skulle börja dök ytterligare två par in.

Kvällen avslutades sedan med att titta på semifinalen i fotboll och maken var nöjd att vi hann hem redan till andra halvlek. 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 juli, 2010 i Allmänt

 

2 svar till “Läderbröllop

  1. Camilla

    8 juli, 2010 at 12:15

    Vad mysigt att ha en egen restaurang att återkomma till varje år. Vi är urusliga på att fira vår bröllopsdag. Kanske det blir så när man har varit gifta i en evighet. 😉 Vi firade visst… 18 år som gifta kring midsommar. Jag är faktiskt bättre på att komma ihåg dagen när vi blev tillsammans, 3 april 1987. Fast den dagen firas nu inte heller med några brakmiddagar. Vi är väl helt enkelt inga storfirare. 🙂 Fina rosor!

     
    • Åse

      8 juli, 2010 at 12:49

      Jag tycker inte att man behöver göra en sån stor grej över dessa årsdagar egentligen, med presenter och dylikt. Det var första året nu som M gav mig blommor, det händer inte ofta. 🙂

       

Kommentera

 
