RSS

Joggingrekord!

09 Jun

Förra veckan var jag och min kompis M ut och sprang för första gången tillsammans. M är en van joggare och jag varnade henne att jag kanske inte skulle orka snacka så mycket under tiden. 🙂 Men hur det än var så gick det superbra att springa ihop. Vi är verkligen samspelta tillsammans, håller samma tempo och så. Vi småsnackar lite mest hela tiden. Förra veckan sprang vi 5,93 km på 45 min, inklusive ca 5 minuters uppvärmning. Efteråt hade vi båda en lyckokänsla i kroppen – det här måste vi göra om.

Sagt och gjort, idag var det dags igen tillsammans. Denna gång kände vi båda att vi ville testa en lite längre sträcka som brukar kallas ”Stora/Lilla Högberget”. Första 2-3 km gick ganska bra, men sen kände vi båda två att det var lite tyngre idag. Vi kämpade på och när vi hade kommit ”längst bort” på sträckan tänkte jag att ”okej, jag springer till Sandstugan, sen går jag ett tag”. Men hur det nu var så kom vi till Sandstugan och passerade den och vi fortsatte att springa… Den sista kilometern var dryg , det var den, men vi kämpade på och gick inte en endaste gång!! När vi väl var hemma här igen visade appen RunKeeper att vi sprungit hela 8,65 km – åtta komma sextifem kilometer!! Kan ni fatta, så här långt har jag aldrig sprungit förut!! Det gick inte i någon super-topp-fart precis, det tog 1h och 2 minuter. Huvudsaken är att vi var ute och sprang.

M ska springa Tjejmilen i höst (5 september) så nu är jag faktiskt lite småsugen på att anmäla mig även jag. Det vore skoj att ha ett mål med springandet. Jag måste läsa på lite och se hur det funkar. 🙂

 
6 kommentarer

Publicerat av på 9 juni, 2010 i Hälsa

 

6 svar till “Joggingrekord!

  1. Camilla

    10 juni, 2010 at 08:50

    MEN!!! Heja dig! Fy sjuttsingen så bra!

    Klart du ska vara med i Tjejmilen… vi är en kvinna kort för att få två kvartetter/lag. Snälla… häng på. Pösis har ett upprop på snacket… eller hör av dig till mig på något sätt.

    Pleeeeese!!!

     
    • Åse

      10 juni, 2010 at 18:58

      Anmäler jag mig så kommer jag nog springa med min kompis som redan är anmäld… Däremot MÅSTE vi ju träffas och så såklart!!!

       
      • Camilla

        10 juni, 2010 at 20:02

        Vi behöver ju inte springa i klunga bara föra att vi är ett lag. Grejen med ett lag är att vi kan vara med och tävla om lite priser. kostnaden är den samma och alla kan välja sin startgrupp. Så … du får gärna vara med i laget ändå.. om du vill.

         
      • Åse

        10 juni, 2010 at 20:37

        Jaha, är det så det funkar, men då så. Vad ska jag tänka på då jag anmäler mig då?

         
  2. Camilla

    10 juni, 2010 at 14:19

    Heja heja! Jag är uruslig på att jogga – har nog inte gjort det sen gymnasiet. Maken däremot älskar det och han tar en ganska lång runda varje morgon före jobbet. Vad duktiga ni var! 🙂

     
    • Åse

      10 juni, 2010 at 19:05

      Strongt att jogga varje morgon!! Bra gjort, hälsa honom det. 🙂

       

Kommentera

 
