RSS

Sandhamn med jobbet

13 Maj

Förra fredagen kl 08:30 avgick en båt beställd till oss på jobbet från Ångbåtsbryggan i Strängnäs med destination Sandhamn. Under de 5,5h det tog att åka så långt ut i skärgården underhöll vi oss med diverse småaktiviteter som bl a en musikstrof-tävling och introtävling. Mycket uppskattat! Efter att ha slussat oss igenom Hammarbyslussen så plockade vi upp en föreläsare vid namn Bengt Wiström vid Danvikstull. Han underhöll oss sedan ända ut till Sandhamn.

Efter lite fika på Seglarhotellet, där vi bodde, var det dags för lite aktiviteter. Vi fick 39 frågor/uppgifter sol vi i grupp skulle lösa. Det var blandade frågor; allt från kunskapsfrågor till frågor om Sandhamn. Sedan gick vi till ”fiskarens brygga”, där vi bjöds på underbart god nyrökt sik!! Åh så gott det var.

På lördagsförmiddagen var det dags för individuella aktiviteter. Vi kunde välja mellan spabehandling, guidad rundvandring på Sandhamn, lerduveskytte och så åka ribbåt. Jag valde ribbåten såklart och jag ångrar mig verkligen inte. Fy fasen så skoj det var! Rekommenderas!

Efter lunch tog vi den vanliga båten till Stavsnäs där en buss mötte upp oss.

Jag premiärbloggar från mobilen så jag vet inte hur jag får med bilder här, men jag ska göra ett försök. 😉

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 maj, 2010 i Allmänt, Jobbet, Mobilbloggat

 

Kommentera

 
