RSS

Sov gott lilla Cirrus

06 Maj

I tisdags fick Ullhedens Cirrus somna in. Han blev 12 år gammal och har under hela sitt liv fått vara frisk. Det enda veterinärbesöket förutom vaccinationer var pga klåda som visade sig vara lättbehandlad rävskabb…

De sista fem åren bodde Cirrus hos min svärmor, men jag har alltid sett honom som min hund.
Där han blev mycket väl omhändertagen i sin nya familj och med dem fick han många härliga skogspromenader. När vi träffades blev han alltid så himla glad och skrattade genom att visa sitt garnityr, precis som mamma Leica gjorde.

Älskade Cirrus – Du fattas oss! Sov gott!

Den här bilden togs för ett par veckor sedan. Det är alltså den sista bilden jag har på honom och mig tillsammans. Ser ni hur han lutar sig mot mig…

<3<3<3

 
7 kommentarer

Publicerat av på 6 maj, 2010 i Allmänt

 

7 svar till “Sov gott lilla Cirrus

  1. Camilla

    6 maj, 2010 at 09:43

    Vilken fin sista bild av er båda *sniff*. Hoppas att han hittar många nya hundkompisar att busa med uppe i hundhimlen! Men visst är det sorgligt när en hund försvinner helt ur ens liv. Kram

     
  2. Eva-Britt

    6 maj, 2010 at 13:27

    Fina Cirrus, jättefina kort på honom. Jag kan nästan inte läsa dina fina rader utan att tårarna börjar rinna, det är sorgligt även om man vet att han var gammal och hade ont. Men nu är Cirrus en änglahund som busar i hundhimlen och jag hoppas och tror att han har det jättebra.

     
  3. Kjell

    6 maj, 2010 at 22:51

    Det gör lite ont i hjärtat nu när man vet att Cirrus inte finns mer.
    Man har varit nära Cirrus hela tiden för den första tiden, då Cirrus var valp så fanns jag hos honom på dagarna.

    Sov Gott Cirrus killen.

     
  4. Åsa (Valerina)

    7 maj, 2010 at 21:43

    Mycket fina bilder. Den där sista bilden på er, där han lutar sig mot dig är otroligt fin 🙂

     
  5. Ingrid

    7 maj, 2010 at 22:59

    Rara Cirrus! Jag fick lära känna honom under den månad han bodde hos oss, och jag blev väldigt förtjust i honom. Bilderna är jättefina – det är precis så jag minns honom. Förstår ungefär hur du känner det…

     
  6. Veronika i Skåne

    8 maj, 2010 at 10:29

    Hej Åse!
    Usch ja, så sorgligt! När en fin vän måste somna in. Jag minns att du berättade om din gamla vän när vi mailade om hemsidan och du såg min gamle vän.
    Vad fina kort på er & honom. Ansiktsuttrycken är så talande.
    Nu är han & leker på andra sidan regnbågsbron

    http://veronikastjejsnack.blogg.se/2010/march/regnbagsbron.html

    Jag förstår hur du känner!
    Kram Veronika

     
  7. Sofia

    11 januari, 2011 at 01:54

    Usch, så tråkigt att läsa (även om det är ett tag sedan det hände)! Har följt er lite då och då under åren och hittade precis hit igen.

     

Kommentera

 
