RSS

Samlingsinlägg

23 Apr

Jag upplever tydligen en lite bloggpaus, eller paus och paus är kanske fel ord, men det blir lätt flera dagar mellan inläggen… Dagarna går så fort att jag helt enkelt inte hinner med att blogga. 🙂 Vad har hänt sen sist då?

  • I söndags blev jag med iPhone. Åh vad jag älskar telefonen!
  • Jag tränar på, två gånger per vecka går jag till F&S, oftast spinningpass. Nästa vecka ska jag däremot testa på cirkelfys. Jag tror jag kommer dö för jag är så svag. *ler* Utöver Friskis brukar jag springa på jobbets löpband en gång i veckan (ca 30 min) och så försöker jag komma ut en gång på promenad/jogging på helgerna.
  • Vikten då – jag skrev för två veckor sedan om mitt dilemma att det inte händer något på vågen, trots enträgen träning och att jag sköter mitt VV-program. Jag har de här två veckorna börjat äta lite mer de dagar jag tränar och faktum är att det gett resultat: -1 kg! Så jag hoppas jag är förbi min envisa platå nu. Jag har även under denna tid brottats med mig själv om varför jag egentligen håller på och jagar dessa kilon. Min kropp trivs ju bevisligen på den här vikten, men jag har kommit fram till att jag vill gå ner de kvarvarande dryga 2 kg för att ha lite ”och spela på” sen när jag väl är i mål, så så får det bli. 🙂
  • Min rygg har jag ju haft problem med länge nu och de här bakåtövningarna som naprapaten gett mig har faktiskt gett resultat! Jag är inte alls lika stel och öm i ryggen nu då jag vaknar. Det är sååå skönt! Jag stretchar vidare…

Mina planer till helgen är egentligen inte många förutom att jag verkligen behöver ta itu med fönstertvättningen. Jag såg i morse då solen sken in genom fönstrena att man knappt ser ut längre. 🙂

Vi ska köpa ny säng har vi bestämt och  kanske har vi möjligheten att åka iväg (helst utan barn då) och provligga lite sängar.

På söndag har Melker sin första träningsmatch för säsongen. De ska spela utomhus så vi får hoppas på mycket sol och värme. De kommer att få ett matchställ i år och så har vi köpt ett set träningskläder som vi kommer att få på söndag (shorts, t-shirt, fotbollsstrumpor, träningsbyxa och tröja i collegetyg, vattenflaska och bag). Det ser Melker fram mot att få.

Husvagnen behöver oxå tvättas och städas ur. Vi ska ju premiäråka med den under Kristiflygarhelgen, då vi ska åka till Gränna tillsammans med ett 50-tal andra vagnar. Det är husvagnsforum.com som anordnar en träff där. Då måste ju pärlan glänsa. 😉

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 april, 2010 i Allmänt, Barnen, Hälsa

 

Kommentera

 
