RSS

Vägning i morgon

15 Apr

I morgon är det fredag igen och dags för min vägning. En vägning som jag med skräckblandad förtjusning ser fram mot. Eftersom jag tenderar att bli vågmissbrukare (väger mig varje morgon, fast jag vet att det inte ger något och ibland även på kvällarna) så ställde jag undan vågen i fredags. Jag har med andra ord inte vägt mig alls denna vecka.

Jag har ett rätt trist viktresultat under de här veckorna. Förra veckan var det 8 veckor (fredagar) sedan jag började och jag har endast gått ner 2,5 kg…! Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag gör för fel. Jag tränar två gånger per vecka på F&S. Oftast två spinningpass och ibland kör jag cirkelgym. Dessutom brukar jag springa 1-2 gånger per vecka (ca 30 min varje gång).

Startvikt måndag 15/2: 75,3 kg
Fredag 19/2: 74,9 kg (-0,4 kg)
73,4 kg (-1,5)
74,2 kg (+0,8)
73,3 kg (-0,9)
72,7 kg (-0,6)
72,8 kg (+0,1)
72,6 kg (-0,2)
72,8 kg (+0,2)

Visst ser det trist ut!

Denna vecka har jag inte ätit något godis alls! Jag har till och med slängt kvarvarande påskgodis!! *stolt* De dagar jag har tränat har jag ätit ca hälften av den aktivitetsbonus som jag tjänat ihop. I morgon bitti hoppas jag få se ett bra minus. Jag vill komma förbi den här trista platån som jag tydligen har kring 72,5-73 kg. Jag har upplevt detta förut vill jag minnas, och kommer jag bara förbi så går det lättare igen. Men tills dess…. suger det… 😦

Håll tummarna för mig i morgon bitti! Snälla!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 15 april, 2010 i Hälsa

 

3 svar till “Vägning i morgon

  1. Heidi

    16 april, 2010 at 20:46

    Du kanske ska väga som du gör nu? Du är ju inte lika kort som jag precis.
    Heja på, jag tror att du är helt lagom som du är!

     
  2. Åse

    19 april, 2010 at 08:59

    Jo, jag har oxå tänkt i de banorna, men jag vill gärna gå ner något kilo till för att ha lite att ”spela på” sen när jag väl är i mål om du förstår. Knasigt tänkt kanske…

     

Kommentera

 
