RSS

Dubbla träningspass idag

05 Apr

I förmiddags spelade vädret ett spratt med oss. Det var ett typiskt aprilväder ute – med andra ord det snöade! *suck* Framåt lunch hade det i alla fall slutat och sån tur var så låg ingenting vitt kvar.

I somras prenumerade jag på tidningen IFORM och då fick jag en pulsklocka som ”present”. Något som jag inte har orkat titta på ordentligt hur den fungerar. Idag tog jag mig lite tid och läste igenom instruktionerna, sen snörade jag på mig löpardojorna och stack ut på en runda för att testa klockan litegrann. Jag hade inte riktigt bestämt mig om jag skulle gå eller springa, men beslutade mig till slut att köra någon form av intervallträning.

Jag gjorde så att jag sprang tills jag fick upp pulsen rejält (190 slag/min) och då var jag oftast trött (har ju inte sprungit ute sedan i höstas någon gång). Sen gick jag i rask takt tills pulsen låg kring 150 slag/min och då började jag springa igen. Nu har jag tittat lite på enior och uppskattat hur långt jag sprang och totala sträckans längd är 5,6 km och idag sprang jag ca 3,3 km av dem. Tyvärr hade jag glömt att ta med mig mobilen så jag hade ingen peppande musik i öronen… Det gör mycket för orken tycker jag.

På eftermiddagen åkte vi till Tuna Park och shoppade lite. Maken ska på tjänsteresa nästa vecka (Kina) och behövde köpa sig en snygg kavaj och några vita kortärmade skjortor. Själv passade jag på att köpa nya inomhusträningsdojjor.

Jag fastnade för dessa Nike Air skorna för 799 kr och jag fick tillfälle redan ett par timmar senare att inviga dem på Cirkelgympasset jag hade bokat.

De kändes bra att träna i, även fast jag tyckte den vänstra skon klämde lite bak vid hälen. Det går nog över så snart jag fått gå in dem lite. 🙂 Sen kändes det lite ovant till en början att ha lite högre skaft på skorna.

Bilden är lånad från stadium.se.

I morgon tisdag är jag ledig och hemma med barnen. Jag kommer ta en vilodag eftersom jag känner av mina knän efter framförallt joggingen. Det är så tråkigt tycker jag att inte kunna springa så ofta jag vill. Det är tur att spinningen funkar i alla fall!  På onsdag har jag tänkt att boka löpbandet på jobbet. Då är planen är att springa 4 km (ca 30 min).
På torsdag har jag ett spinningpass inbokat. Det ser jag fram mot. I helgen har jag tänkt att komma ut på någon mer promenad/joggingtur.

Gällande maten så har helgens godis- och fikaätande resulterat i ett sockersug… Jag ska jobba med mig själv att inte äta något mer förrän tidigast på lördag. Jag har dessutom ätit upp all min veckobonus (42 pp/v) så fram till fredag har jag bara mina aktivitetsbonus utöver mina dagliga pp och de vill jag inte äta godis för. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 april, 2010 i Hälsa

 

Kommentera

 
