RSS

Vinterkräksjuka…

17 Mar

Strax före kl 4 i natt kom Alfred in till oss och ville sova i vår säng… Jag, som inte sover speciellt bra med han i sängen, reste mig upp och skulle hjälpa honom tillbaka till sin säng via ett besök på toaletten. Jag uppfattade honom att vara ”som vanligt”, men när vi kom till toaletten så ställer han sig och kräks(!) helt plötsligt. *lilla gubben* Efter att han fått skölja munnen lite följde jag honom till sängen där han somnade om snabbt.

Pappan stannade hemma med honom idag och framåt förmiddagen ringde han mig på jobbet och berättade att han även är krasslig i magen (läs mycket krasslig)…

När jag kom hem från jobbet så var han ändå rätt okej och hade aptit och åt lite middag. Jag tänkte att det vore skönt om det hela hade stannat av nu så vi bara kan vänta ut de 48h som dagis kräver… MEN alldeles nyss ropade mannen upp mig på övervåningen. Då hade Affe nämligen kräkts – i sömnen – och sov vidare…

Nu håller jag tummarna allt vad jag kan att vi övriga slipper kräksjukan. Jag tycker vi haft nog med det här året. *blä*

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 mars, 2010 i Barnen, Hälsa

 

Kommentera

 
