RSS

Lite bloggtorka

12 Mar

Jag är verkligen inne i en period då jag har svårt för att ta itu med bloggen märker jag. Visst sjutton händer det saker som jag skulle kunna skriva några rader om, men näe jag har faktiskt inte haft lust. 🙂

Nåväl, nu tänkte jag rapportera om hur det går för mig och Viktväktarna. I morse var vågen snäll mot mig och visade ett resultat på -0,9 kg jämfört med förra veckan!! 🙂 Det ger mig ett totalt minus på 2 kg. Jag är nöjd med denna viktminskningstakt (-0,5 i snitt/v). Fortsätter jag så här borde jag vara klar lagom till kristiflygarhelgen då vi ska till Gränna camping med ett stort gäng husvagnsforummänniskor.

Förövrigt kan jag rapportera att jag den här veckan har varit och är fortfarande enormt förkyld. Det är så trist! Igår och idag är jag dessutom hes. Igår var jag så hes att jag faktiskt ”ställde bort” telefonen på jobbet för att slippa få samtal kopplade till mig. 🙂 Idag är det dock bättre. *skönt*

Planerna för helgen går i Melodifestivalens tecken. Jag och Melker och kompis M med sin dotter M ska åka till Globen och gå på genrepet på Melodifestivalen. Vi åker redan upp på morgonen eftersom vi ska träffa några kompisar där uppe och – försöka – äta lunch tillsammans innan det är dags för själva alltet. Jag skriver försöka eftersom det brukar kunna vara svårt att få en plats att äta någonstans. Jag försökte boka bord, men se det gick inte denna dag. 😦 Alfred ska på kalas på eftermiddagen så han blir inte helt ”lottlös”.

På söndag ska vi fira en kompis son L som fyller år idag. *grattis* Då ska jag vara duktig med att hålla fikandet nere på en normal nivå. 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 mars, 2010 i Allmänt, Hälsa

 

2 svar till “Lite bloggtorka

  1. Camilla

    12 mars, 2010 at 13:39

    Vad du är duktig som kämpar på med vikten! Jag vet inte riktigt hur jag ska komma igång med den saken… Graviditeten med Heffaklumpen lämnade efter sig omkring sju oönskade kilon på mig. Tyvärr det mesta kring midjan. Jag har aldrig haft problem med vikten tidigare, utan kunnat äta lite vad som helst utan att det fastnat på mig. Men vid fyran vände det tydligen. Eller om det är åldern som gör sitt. Jag vägrar köpa nya byxor enligt mitt nuvarande midjemått, så jag har absolut inget snyggt att ha på mig.

    Med sommaren som närmar sig (och vår Kretaresa) så borde nåt ske ganska omgående! Jag har tyglat mitt sötsug ganska hyggligt just nu. Men det är rejäl motion som jag skulle behöva. Hoppas att vårsolen kan locka ut mig mera. En dryg timmes långpromenad upp för alla höga backar här skulle vara en bra början. För jag promenerar aldrig i snigelfart, utan kör i fullt tempo. Men latmaja bromsar mig från att komma igång med promenaderna. Suck. Viktväktarna finns bara på finska här på vår ort. Jag gillar inte alls min kropp som den ser ut just nu, så det lockar inte det minsta att börja tänka på lättare sommarkläder. Nåja, kanske det sker nåt mirakel under våren. 😉

    Vad skoj med Globenbesök imorgon! Ni svenskar vet verkligen hur man ska få igång stämningen under melodifestivalen. 🙂 Vi kollar alltid på det på lördagarna. Krya på dig!

     
    • Åse

      12 mars, 2010 at 14:19

      Hej Camilla!
      Vad trist att VV bara finns på finska där ni bor. Kanske ett Onlinemedlemsskap skulle passa då? För du borde ju kunna vara medlem fast du bor i Finland menar jag… eller annars borde ju VV Finlands hemsida finnas även på svenska. Det är nog bättre förresten när jag tänker efter, eftersom ni kanske har produkter som vi inte har och vice versa… Jag betalade 600 kr för 3 månaders medlemsskap, då var det rabatterat med 150 kr bara för att man köper tre månader på en gång. Efterföljande månader kostar 150 kr/månad.

      Om du anmäler dig kan vi hjälpas åt och peppa varandra! På VVs sida finns ett forum som man kan läsa och skriva i oxå.

       

Kommentera

 
